ser bra ut
måste bara skriva ner något som gjorde mig väldigt glad idag. Inget stor men jag lyckades motstå en chokladkaka som jag först köpt när jag hade bråttom till jobbet. Men sen så var jag inte sugen på den. ville inte ha den. tidigae har jag kunnat motså godsaker fast då genom att övertala mig själv att det inte är värt de. denna gång var jag inte ens sugen =) sådana här småsaker som gör en glad och kämpar vidare!
tack för mig!

Kul med solskenshistorier! Bra jobbat!
Visst är det fantastiskt när man inte behöver motstå, man helt enkelt inte vill ha.
Nu ska jag gå och inte motstå burken med ekologiskt kokosfett som ropat på mig större delen av kvällen - och steka drygt två kilo pannbiff…
Fabricati diem, pvnc!
Vad bra! Just den mentala biten är väldigt mycket mer lätthanterlig med LCHF, tycker jag också. Även om man har sina stunder… Vad gjorde du med chokladkakan? Gav bort den?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag tycker att man blir ganska förvånad när man märker att man INTE är sugen eller helt enkelt INTE vill ha.
Tidigare behövde man ju inte ens känna ett sug utan stoppade in i munnen ändå, men nu vill man inte.
Hur skumt är det?!?

Det är lätt att tappa "suget" med vår kost
..
Det fysiska suget till kolhydrater avtar snabbt, vilket onekligen är ett rejält stöd, men den mentala biten får man fortsätta jobba med.
Kommer ni ihåg Margaretas liknelse med hålet man tillslut lär sig gå runt?
Jag har inte ätit något matbröd sedan september 07
För mig är det otroligt !?!