Alkohol?
Hej! Är nybörjare, har endast hållt igång med LCHF dieten i en vecka, men redan gått ner ett kg :) Underbart! Detta funkar ju verkligen!
Men jag har en fråga, hittade inget tidigare inlägg. Hur är det med Alkohol? Är det NÅGOT som är okej att dricka? Jag är 20 år och brukar gå ut på helgerna, vore tråkigt att skippa det helt och hållet. Självklart kan man ju gå ut utan att dricka (det gjorde jag igår), men det vore ju roligt om något var okej.
Är t.ex vitt eller rött vin okej?
Vin som inte är sött o starksprit är okej. Men du kommer troligen vare känsligare o bli lättare full, så ta det lugnt o grunda med en rejält fettrik måltid!
Att köra med varannan vatten kan vara en käck idé.

Sök på barlejon. Det finns en lång tråd om vad man kan beställa som är bättre än annat.
Torrt eller halvtorrt vin, starksprit är kolhydratsnålt. Öl är det många som undviker, dels för att det är flytande bröd, dels för att man sällan dricker bara 1-2dl öl, så kolhydratmängden per öltillfälle tenderar att bli väldigt stor.
Söta likörer och sockerrika drinkar går bort.
MEN tänk på att många blir väldigt mottagliga för alkohol "billiga i drift" och blir på örat på 1-2 glas vin. Det drabbar inte alla men många.
Fabricati diem, pvnc!
Riktig Cider (inte den svenska "sockerdrycken"), t ex Strongbow ska innehålla väldigt lite kolhydrater.
Från Dr. Michael Eades frus blogg hittade jag detta: "On the drinking Irish front, we’ll pop the top on a can of imported Strongbow dry cider. OK, technically it’s English, but at only about 0.75 gram of carb per ounce, it’s a pretty good carb bargain, compared to, say, a Guinness or even compared to other brands of hard cider, which can often be pretty sweet."
http://www.proteinpower.com/drmd_blog/?p=243
Nu blev jag sugen! 
Tack så hemskt mycket! Ja, då super jag mig förmodligen inte as packad såklart, men då vet jag att det är rätt okej att ta ett eller två glas torrt vin!
Och tipset om Strongbow var riktigt bra eftersom jag bor i Edinburgh och det finns på varje bar :D
TACK!