Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2793 ggr
Gusan
0

Törstig

Jag har blivit så enormt törstig sedan jag började med LCHF, blir man det när man börjar med den här kosten?

Jag har ofta varit törstig tidigare också men nu är det verkligen extremt.

Lehane
0

Jag har upplevt liknande problem, men det har gått över. Dricker lite extra, men inga mängder. Dricker rikligt om jag blir törstig. För vissa funkar det bättre att äta vattnet, t ex sallad o gurka.

Ibland kan sån här törst bero på för lite salt - kroppen behöver salt för att binda vätskan, annars rinner den lätt ut.

miagumman
0

Jajamensan! Jag var "toktörstig" den första tiden och bälgade i mig vatten varvat med att jag sprang på toan! Höll säkert i sig i en månad ungefär. Nu har jag fortf. ökad törst men långt ifrån på samma nivå som från början. Har ätit lchf i 3 månader nu.

Gusan
0

Det kurrar även rätt mycket i min mage. Kan det också vara något som är övergående?

Jag har precis ätit omelett på 3 ägg, grädde och lite philadelphiaost + ett halvt paket bacon. Tycker inte magen borde kurra då?

Lehane
0

Kurra? Som i hungerkurra?

Gusan
0

Ja precis.

Lehane
0

Då kan det helt enkelt va så att du ska äta mer…

Vet dock att andra på forumet skrivit om detta, att de ibland efter frukosten blir hungriga, trots att de ätit ordentligt…

Minns ej trådens namn…

Gusan
0

Ibland kommer den där mättnadskänslan långt efter jag har ätit. Kan dröja någon timma eller två.

Ibland när jag äter omelett och bacon står jag mig halva dagen. Jag äter ungefär lika mycket varje dag och ibland blir jag jätte mätt och ibland inte alls.

Lehane
0

Kroppens behov kan variera… Men helt klart är det så att mättnadskänslan på lchf kommer gradvis o kan bestå ibland nästan hur länge som helst!!

Men känner du dej hungrig, kanske du ska äta lite till…

Lehane
0

Sök på hungrig medans jag äter… Det är en tråd som handlar om detta…

greensis
0

Jättetörstig i samband med träning (dubbla vattenflaskor numer!), lite mera törstig i vardagen. I det senare fallet KAN det vara så att jag blivit mer observant och serverar mig själv, mest med svagt te.

Fabricati diem, pvnc!

SarahBruhn
0

Det kan ju vara så att proteiner och fett inte innehåller så mycket vätska så då måste man ju ersätta det med vatten. Jag känner mig också fantastiskt törstig och kan dricka hur mycket som helst UTAN att bli alldeles full i magen av vatten.

det är som om kroppen tar hand om det på en gång så med andra ord så behöver kroppen det där xtra vatten.

men det är ju otroligt hur bra man kan må på den här kosten. Man är ju aldrig hungrig ELLER sugen, annars brukar det ju vara suget som är värst.

Johanna-Soderlund
0

Appropå kurrande mage;

När magen kurrar har man mycket glukagonutsöndring, vilket t.ex. kan komma av att äta mycket protein. Jag tycker inte att man kan jämföra det med en vanlig hunger eftersom huvudet har tillräckligt med blodsocker och det känns bra i magen även om kurrandet förstås kan vara störigt.

Prova att äta lite mindre kött och eventuellt lite mer grönsaker om kurrandet är besvärligt.