Alkoholen igen !?
Hej därute! Har ätit Lchf-kost i 2månader, och som många av er vet så funkar det inte med alkohol efter några veckor med denna kost. Man blir liksom däckad, 2 glas vin sedan är det stopp! Finns det någon som av egen erfarenhet kan svara på om detta tillstånd upphör när det gått en tid, för så här kan det väl ändå inte fortsätta, finns det något hopp?
Hälsn/Glokar

Jag dricker sällan vin eller sprit. Före LCHF (började i januari 2007) blev jag påverkad av bara en munfull vin. I somras drack jag ett glas rödvin på fastande mage och kände inte av det alls! Så jag reagerar tvärtom.

Jag hade inga problem ens första tiden efter kostomlägget. Har inte problem med alkoholen nu heller - kan få tag på det nästan precis när jag vill… ;-) Nä, men det verkar som att det är väldigt individuellt med reaktionerna på alkohol också - som det MESTA… Intressant det där som Frank tog upp på kryssningen föresten - att evolutionen format oss så att vi inte är helt lika inuti heller (våra olika reaktioner är nog inte bara inbillning), då den utvecklingen gynnat arten på så vis att inte alla har blivit utslagna vid perioder av härjande smittosamma sjukdomar.

Att döma av folk här och de jag pratat med är det jätteindividuellt. Den stora majoriteten fortsätter att vara alkoholkänsliga. Några har inte den reaktionen, som #1 marimu, jag vet några till.
Men jag har inte hört att det det skulle förändras tillbaka.
Fabricati diem, pvnc!
Det går bra att dricka, bara man dricker lugnt o känner av hur snabbt man blir berusad - du kommer påverkad av en mindre mängd än tidigare…

#3-#4 Problemet för mig är att jag känner mig nästan som förgiftad redan vid små mängder staksprit, det tar helt enkelt stopp! Det finns två alternativ som jag upplever det, antingen börja om med kolhydrater eller helt sluta med alkohol, i vart fall endast i små mängder, och då menar jag små pyttesmå mängder!Hälsn./Glokar

#5 Då låter alkolholminskning som ett häslosammare alternativ.
Både kolhydrater och alkohol på härjningståg i kroppen… 
Fabricati diem, pvnc!
Jag har snart - faktiskt på lördag - ätit LCHF i ett år och under den tiden också druckit vin då och då. Jag tycker fortfarande att jag är "alkoholkänslig" dvs det behövs inte så mycket förrän man blir glad

#6 Jag väljer nog bort alkoholen för LCHF kommer jag aldrig att sluta med, så här bra har jag aldrig mått i mitt 57-åriga liv! Fick höra av min fru att jag slutat snarka detta som ett plus på mina övriga hälsovinster bl.a att jag i stort avvecklat min blodtrycksmedicin + en del andra positiva förbättringar av hälsan.
Hälsn./Glokar

Jag tål inte mycket sedan jag började med LCHF… två glas vin känner jag mig påverkad av…
Men på kryssningen gjorde jag som så att för varje irish coffee (bara den första var med socker) jag beställde, så beställde jag vatten också, och såg till att dricka upp vattnet (man fick en flaska på en halv liter) innan jag beställde någon ny irish coffee…
Jag minns faktiskt inte hur många irish coffee det hann bli, innan jag däckade runt 6-halv 7 på morgonen… och jag var väl inte precis nykter, men jag tvivlar på att någon upplevde mig som plakat…

"still lost in space and time"

Jag kör samma taktik som du odezza 1 glas +1 flaska vatten , tror inte jag var så påverkad
möjligtvis lite glad i hatten.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Ibland kan jag dricka mycket utan att känna av något speciellt (detta om jag äter innan/under tiden).
Andra gånger får jag bly-keps direkt…
Vi var väldigt glada i hatten bara tjejer!
men jag kör också på samma taktik!

Det kanske gick bra pga att vi nyss hade lassat in käk från buffen eller så hade det att göra med att vi var aktiva och inte bara satt ner
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
jo det har ju iofs stora bitar i det hela också!
Lustiga är att jag tål så gott som inge vin alls, men gin å tonic funkar bra!
Whiskey mm starksprit måste spädas ut d v s vattenskadas då funkar de. Och inga stora mängder alls.

Ojoj jag är likadan, och då tålde jag ovanligt mycket för min storlek innan. Iof tycker jag att det bara är trevligt men glömmer liksom bort det när jag ska ut att jag inte tål lika mycket..
Jag varvar oxå alkohol med vatten, och brukar avluta med några glas vatten. så mycket jag orkar få i mig, för att inte bli "förgiftad" av alkoholen. jag brukar visserligen inte dricka så mycket alkohol.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag kan inte påstå att jag känner någon skillnad med alkoholen sedan jag började med denna kost.