Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 779 ggr
Veratatto
0

Enormt Slarv

GodMorgon på er alla..

Har inte skrivit på vældigt længe men kænner att jag fullkomligt har halkat av travbanan & behøver skriva lite før att komma tbx till min kost.

Børjade den 21/1-08 och har tills nu gått ned lite mer æn 6 kg. Har den mesta av tiden hållt mig under 20 kollisar om dagen. men bara før att det har gått fint nu så har slarvet kommit in på banan…Jag har varit sjuk i flunsan hela førra veckan och då førsvann all mat lust fullkomligt. fick tvinga mig i lite mat. Vikten gick ned men det ær ju ingen bra viktminskning nær maninte æter.

Nåvæl, lusten før mat kom tbx och i helgen har jag ætit en bit pizza..*åhh*..en hel påse med Turkisk peppar*så himla dumt*.. Godis igår från min sons godispåse..Kunde helt enkelt inte låta bli..Åt sedan i 2 dagar bruna bønor med flæsk..Vet inte hur farligt det ær med bønorna, någon som vet???

Blir naturligtvis ledsen bakefter då jag inser hur dumt det var..Fast det var gott.. Så nu har vågen hoppat 1.4 kg…Skulle vilja att någon slog mig med en gummiklubba i skallen!…

Så nu sliter oron i mig før vad jag har støllt till med!…Tror oxå att jag æter rent før lite fet..Och jag behøver nu komma tbx!

Har nu allt detta som jag har stoppat i skallen førstørt allt jag har byggt upp??? Tar det lång tid innan jag kommer tbx till att førbrænna mitt fet? eller er det någon annan som har råd?..

Eller kanske bara ett trøstande ord, ævenom  jag vet att jag kanske inte førtjænar de..

Kram//Vera

SvartKaffe
0

Försök göra dig av med oro och ångest och se det hela som en erfarenhet på vägen.

Att göra ett "litet" avsteg med kolhydrater triggar ofta "behovet" av fler kolhydrater så det bästa man kan göra är ju naturligtvis att avstå. Men om olyckan har hänt så kanske det bästa man kan göra är att äta något riktigt fett och gott, just för att döva suget efter mera kolisar. Men det är bara min teori och jag skall egentligen inte säga något som föll som en fura för vörtbröd i helgen Generad

Veratatto
0

*ler*…Du har så rætt.Jag læser i mellan varven att folk "faller" så man ær ju inte precis unik;-) Bara man inte stannar kvar i "kollisværlden" utan tar sig tillbaka direkt..

Detta ær den enda kostomlæggningen som jag tydligt kan mærka att den fungerar. så det ær synd om man halkar efter och blir efter..Så jag tackar før dina varma ord och kænner mig bættre idagSkrattande

MaMaMade
0

Klart du får tröst! Här kommer både en pyss o en kram! Kyss

Shit happens! Du får skylla på dåligt omdöme efter febern. Flört

Det är bara att sitta upp på pållen igen o starta upp igen. Hur mkt det ställer till kan bara du svara på, vi är ju alla individuella. Håller tummarna för att det inte har stoppat upp alltför mkt, helst inget alls!

ullebull
0

Du fixar detta, bara på det igen, ramlar av banan gör vi lite till mans men det är bara att hoppa på kosten igen.

Det tar inte lång tid att bli av med de kilo du lagt på dig om du fungerar som jag dvs, tar någon dag så är det ok igen.

Håll dig nu borta från kolhydraterna hihi, säger en som föll för en bit underbar gräddtårta igår.Generad

Vi måste få lov att leva ut ibland, eller??? Rom byggdes inte på en dag.

clajo
0

Jag har också brakat över skaklarna rejält ett par gånger. Och det var både onödigt och jättegott! Skrattande

Har som tur är aldrig haft några problem att hitta tillbaks. Nu firar jag halvårsjubileum med lchf och har hittills gått ner 6 kg (stod still i fem månader innan det började röra på sig igen..!) och 10 cm i midjan!

Lycka till i fortsättningen och låt det ta tid!

Mervi
0

Veratatto, hur har det gått??? Hoppas du är tillbaka på banan igen.