Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1571 ggr
Mimsivimsi
0

LCHF är ekologiskt

Att äta närproducerat kött och säsongsgrönsaker och tillaga dessa i smör kan ju inget annat än att gynna miljön.

Tänk er själva tiden före LCHF, man åt importerad mat som ris och pasta, pommes frites, snabbmat och kakor som tillagats i palmolja, man åt margariner och dylikt som även de innehåller palmolja. Dessutom var man sugen på saker hela tiden, fabrikslagad mat som transporterats långa sträckor, fyllda med kemikalier, raffinerat socker och transfetter samt palmolja.

Att man inte är så hungrig eller sugen längre gör att man äter mindre portioner och mer sällan, mer energitätt och alltså måste man gynna miljön genom att man äter rena produkter som inte transporterats långt.

Vad tror ni? Är vi mer ekologiska än tidigare?

Lehane
0

Du har en bra poäng. Mycket starka argument att ta till när ngn rackar ner på lchf som en miljöförstörande diet.

Aniara4
0

Kan vara så. Jag har inte bara slutat äta en massa konstgjort gunk, jag har också börjat anstränga mig mer att hitta ekologiska varor, kravmärkt, gräskött osv.

Monsun
0

alla gånger!!

Mcshep
0

Jag tycker också att det borde vara så när man anstränger sig att undvika mat med tillsatser och försöker köpa så mycket ekologiska produkter som möjligt

Jag märkte tydligt nu på kryssningen när jag åt buffèn att jag äter mycket mindre mängder av mat jämfört med tidigare resor

Margareta
0

Ju mer närproducerat man väljer att äta dess mer ekologiskt - visst måste det vara så.

Vi får ställa högre krav och förvänta oss att mat inte skall tranporteras långa sträckor.

Numer pensionär i Nynäshamn

andreas0
0

Visst är det så. Jag ska koka en gryta idag på närproducerat ekologiskt högrev, sedan gör jag en sås på ekologisk grädde att ha till.

[Karro]
0

kan inte bli mer ekologiskt!

sommarbarn
0

Jag håller med….min lycka är gjord…jag gick in och sökte på gårdsbutiker runt Ulricehamn och upptäckte att vi har bara någon mil hemmifrån en gårdsbutik med viltkött och delikatessvaror.  Attorps gård är en annan butik som säljer Limousinekött som är helt underbart gott.