Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1352 ggr
hoynala
0

Honung & Hallon

Om man nu vill äte lite honung är det bäst att äta detta innan, efter eller mellan måltid för att insulin och blodsocker inte skall gå upp så mycket?

Vad det gäller hallon så är detta en "ok" frukt, och nu i den senaste forskning har man ju även hitta ett ämne i hallon som tydligen hjälper till med viktnedgång, någon som kan förklara hur detta skulle gå till, minskar blodsocker eller? kanske den ultimata efterätten? :-)

Lehane
0

Det är alltid bäst att grunda med en fettrik måltid först, innan ett planerat avsteg.

hoynala
0

Tack för ditt svar… :-)

starhawk
0

Jo Skaldeman säger att man skall grunda med protein och fett först, men någon författare skrev att man skulle ta kolhydraterna först, så det råder tydligen lite delade meningar i frågan, så man får väl välja vilken man tror på och jag tror på Skaldeman

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Rita-S
0

Sen tror jag även det skiljer lite från individ till individ. Om man har en tendens att frossa och övereta grovt av kolisar kan det va bra att grunda med fett och proteiner innan så man helt änkelt inte har utrymme för mycket fel mat exempelvis :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

larand5
0

Jag tror mer på att ta fett och protein först. Fettet buffrar kolhydraterna så att de inte släpps ut i en "klump" utan pytsas ut lite i sänder vilket gör att ev insulinpåverkan blir mindre