Opastöriserat smör
Köper opastöriseat smör. har fått för mig att det skall vara bättre än pastöriserat. Någon som har någon åsikt. Smöret kommer från Frankrike och är tyvär inte ekologiskt. Jag äter en hel del viltkött iform av Ren, Hjort, och Älg. Det är visserligen inte så fett men en rejäl klick smör hjälper upp det hela tror jag. Tänker att det köttet är bättre än tam boskapens. Det finns fryst i de flesta affärer.
vasr får du tag på det smöret?

Det är både godare och nyttigare med opastöriserat smör, vilket beror på att mer näringsämnen finns kvar.
Vart köper du smöret ifrån? jag har bara ätit opastöriserat smör i England.
Köper det på Kajsa varg som är en liten affär hörnan Renstiernas gata och Kocksgatan på söder (Stockholm). Det är gott och jag tror ochså att det är nyttigare. Märket heter Le Gall (vilket är det enda smör som är opastöriserat) och jag betalar 45:- för 250gr. De har flera olika smörsorter bl.a. från Åland, Danmark och som sagt från Frankrike. De har också getsmör från France. Mild och fin smak.

Jag köper också opastöriserat smör på Cajsa (de brukar ha två olika opastöriserade sorter, men det varierar vad de har inne för tillfället). Finns även på NK och Saluhallen.