Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1386 ggr
mumsa
0

har spårat ur :(

Känns egentligen som om jag inte är värd att skriva härLedsenbland alla er andra som jag imponeras avGladni som går in med hull och hår kämpar och klarar av det!!  mitt (tåg) gick åt helt fel hållSkrattande tuffade på rätt bra, men sen tror jag det spårade ur i en kurva…

skämt åsido, har verkligen ätit HELT fel ! kastar imig rostade mackor, choklad kolhydrater i överflöd mm mm…..och visst är det jättegott!!! (tycker jag Oskyldig) jag vet att jag gnäller ( och det är aldrig roligt,men var lite tvingad att få ut mitt dåliga samvete ( för det har jag ,eftersom jag vet vad som gäller,har bara så svårt att följa den mallen)

Har förresten sett att dom  säljer ister i paket på ica, är det något som ni lc hf ätare använder?

nä,jag hoppas jag hittar det urspårade tåget…Skrattandeigen.

kalleankasmormor
0

Tack och lov har finns det ingen regel för hur man mäste äta för att få skriva på forumet, så du kan misslyckas hur många gånger som helst. Det klart att du kommer upp på banan igen! Lycka till!

ullebull
0

mumsa, självklart kommer du rätt på spåret igen,tro inte en minut att inte en hel del av oss andra har farit av banan. Det händer, men jag lovar dig att det blir längre mellan gångerna ju längre du ätit denna kost.

Ta nu nya tag, vi peppar och stöttar så bara gnäll av dig när du tycker det är jobbigt, det har jag gjort.

Lycka till nu.

kaisakavat
0

Håller med och inte blir vi trött på dig. Kom igen - lägg upp en ny plan, kanske en lite "snällare", så är du snart på banan (spåret) igen. Då är det DU som är loket!!

Jennix
0

Jag tror inte det finns många här på forumet som inte trillat dit nån gång under årens lopp. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

mumsa
0

Tack för stödet!  Glad ska försöka komma igen!

DrAnna
0

Det går jättebra att gnälla av sig här!

Det är nog viktigt att du bestämt dig för vad du vill. Då blir allt mycket lättare.Planera, sätt ett datum, se till att vara väl påläst så att du vet vad som gäller… Då faller man inte lika lätt igenom.

dufva
0

Dom som lyckas bäst med en större kostomläggning är sällan dom med en otrolig karaktärsfasthet utan snarare dom som planerar och tänker igenom hur dom ska genomföra det hela som har bäst förutsättningar för att lyckas långsiktigt.

Ha bara bra käk tillgängligt hemma och fundera ut mindre dåliga alternativ för dom tillfällen du väljer att göra avsteg. 

Har man trillat dit så är nog det viktigaste att komma över det hela snabbt och kliva upp på tåget igen.

Med tiden lär man sig och avstegen brukar bli färre

Denna kommentar har tagits bort.
shintaida
0

NU måste jag få träda fram också!

Ha INTE dåligt samvete för att Du har ätit kolhydrater.

Alla passar INTE för den kosten.

Det skriver JAG under på. Den har - för mig - skapat STOR ångest istället.

Började själv med kolhydrater igen (efter 14 månader) för 5 dagar sen. Och NU vet ni - harmin ångest FÖRSVUNNIT, som jag burit och haft i 14 månader!!! (Vilken jag till och med fick mediciner mot. Och det var småångest mest hela tiden och sen kom attacker. Nu är jag medicinfri.)

Så med andra ord: LCHF passar inte mig, men jag besöker gärna sidan och gör inlägg om sånt jag vet och har kunskap om. Och följer hemskt gärna er andra och pushar på.

Även MED kolhydrater går jag ner. Först vattenkilo upp de första dagarna och nu börjar vågen peka neråt igen. Jag äter mig bara OHUNGRIG, inget mer.

Jag behöver kolhydraterna för att vara medicin- och ångestfri. Det är bara att inse fakta, för mig.

Kramar // Shintaida

Jennix
0

#9  Att äta vitt bröd och socker är inte detsamma som att äta grönsaker… Och LCHF är det fortfarande om man äter grönsaker.

Vill bara poängtera detta så ev. nybörjare inte blir förvirrade. Glad

Man kan få ångest av att vara fixerad vid att gå ner i vikt. Därför är det viktigt, tycker jag, att man äter som man verkligen vill göra och inte känner att någon annan beslutar åt en. Man ska äta för att må bra, nåt annat är oviktigt tycker jag. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

shintaida
0

#10 Jennix

Jag äter inte vitt bröd - äter bara fullkornssaker. socker KAN jag inte äta, för jag har magmunsbråck, så jag kräks/fluxar av sötsaker eller söt mat.

Men eftersom jag fortfarande äter grönsaker så ÄR jag ju ändå en LCHF:are. Fundersam

Då kan man väl säga att jag lagt TILL kolhydrater, för att få må bra. För jag tycker nästan som Du; Att få äta OCH må bra!

Jag åt ju, men mådde inte bra. Nu mår jag bra igen och äter ändå.

// Shintaida

Aniara4
0

Det är ju lätt att tänka lite antingen eller, att om man inte följer en plan exakt så är allt förstört och det är ingen idé att försöka mer. Men så är det ju inte. Det är bättre att äta bra mat hela dagen och sen äta en godispåse, än att äta chips hela dagen och sen äta en godispåse.

Fundera igenom ordentligt hur du vill äta och varför. Du kanske egentligen inte vill äta LCHF utan, säg GI, eller på nåt annat sätt? Det är bara du som kan bestämma vad du tror mest på för just din personliga del. Och fundera sen över vad som kan få dig att avvika från den färdplan du har valt, och hur du kan undvika de fallgroparna.

Man är redo när man är redo. Jag tror det är likadant med att sluta äta socker/kolhydrater som att sluta röka eller vad som helst - man måste uppnå ett visst steg på motivationstrappan innan man är kapabel att göra slag i saken och inte bara prata om att man borde… Till dess kan man ta de små steg som känns ok att ta. Och att slå på sig själv för att man misslyckas är inte nån särskilt produktiv strategi, det gör bara allting mycket svårare. Var snäll mot dig själv istället, och ge dig själv credit för att du kämpar.

F4353453
0

Misströsta inte, alla spårar ur nån gång- eller flera ggr  :-)

På't igen bara!!

Jag åt kebabsallad idag med lite bröd. Tyckre inte ens att den var god och jag tänkte faktiskt "äggröra elelr spenatstuvning skulle ha varit godare"  :-)  Tror jag är fast!!!

Jennix
0

#11  Det var trådskaparen som talade om att äta socker och vitt bröd och du själv som sa att du inte åt LCHF längre…

Jag är väldigt förvirrad, jag förstår inte riktigt vad du menar och är lite trött nu…

shintaida
0

# 14

Då missförstod jag dig… ledsen…

// Shintaida

Lehane
0

Alla sladdar ur ngn gång… ALLA! Eller de flesta. Det är bara att hoppa upp på spåret igen! Glad

SvartKaffe
0

Mumsa, lättast är nog att rensa ur skafferiet om du kan så är det inte lika lätt att falla nästa gång. Visst är rostade mackor gott, för det är ju så gott när SMÖRET rinner Skrattande Häll smöret på lite broccoli eller nåt istället.

Shintaida, du är inte ensam om att behöva dina kolisar. Jag försöker ligga på ca 20-25 gram om dan, annars får jag nån slags mini-depp. Tappar lusten till det mesta, även att äta.

Medlem
0

Jag märkte att jag mår allra bäst när jag äter mindre kolhydrater och detta med viktnedgången så håller jag fullständigt med Jennix. Jag får ångest när jag tänker på min vikt som stått stilla, därför har jag börjat med ck för att sedan återgå till LCHF igen efter jag gått ner de överflödiga kilon för att må bäst. Jag vill inte hålla på och må dåligt hela tiden bara för att jag inte går ner i vikt och jag vet att kolhydrater gör mig bara fet och sjuk.

Förlåt TS för jag kapade din tråd, jag kände bara att jag ville skriva av mig :)