Beror på om du avser att bli snabbt berusad eller att förbli i ketos.
Enligt gammalt så skulle den som var sockersjuk ha en snaps, vitkål och fett fläsk. Det var på den tiden då fläsk var ätbart.

Undvik iallafall öl som är flytande bröd..
Nåt enstaka glas vin ibland kan gå bra, men alkohol överhuvudtaget går före i kön till levern som då slutar bränna fett..

#2 Man blir väldigt billig i drift - fyllnar till på lite, så jag har undvikit starksprit, oavsett kh-halt, för att det är så svårt att "dosera"
Fabricati diem, pvnc!
Rött vin…

Vin och för min del helst vitt.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Vin går bra, speciellt dom varianterna som inte är så söta. Även t.ex. whisky går bra. Men ök och söta drinkar går bort.
Drick inte alkohol för ofta bara, det stoppar som sagt viktiminskning för en del, och man tål mindre alkohol än vanligt på LCHF.
Det finns ju numera lågkolhydratöl som innehåller 1% kolhydrat, tror jag det var. Det kan ju vara nått om man absolut måste ha öl annars tror jag det är bättre med ett glas vin, så torrt som möjligt.
Att man tål mindre alkohol på LCHF var något jag märkte i början, under den tiden jag också gick ner i vikt.
Numera tycker jag inte att det är någon skillnad mot förr. Det kanske är alkoholen, någon vinflaska till helgen, som bromsar viktminskningen.
Kanske skulle man sätta sig på "The waggon" ett tag för att se om det har någon effekt.
Det känns dock betydligt svårare än att avstå från bröd,pasta,potatis,ris mm.
#7 Alkohol bromsar viktminskningen mer eller mindre för de flesta.