Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-soppor-såser
Läst 2274 ggr
aussiemia
0

recept taco-dipp

Den här dippen gör vi ofta, vi har folk över ganska ofta och jag brukar ta med den när vi åker bort till andra. Alla älskar den! Fatet är alltid renslickat och till slut så drar folk med fingrarna för att få upp det sisita!

1:a lagret
Ett stort paket Philadelphiaost blandas med ett par avocadosar och lika många vitlöksklyftor. Jag dashar i lite cilantro också och häller på lite olivolja, men inte för mycket, det får inte bli för löst. Sprid ut på ett serveringsfat.

2:a
Blanda ca 250 gr creme fraiche med en påse tcokryddor om du äter sånt. Själv blandar jag min egen.  Sprid ut detta på det första lagret.

3:dje

Finhacka en tomat och låt den rinna av, sprid sedan ut det ovanpå #2. Strimla en bit från en purjo och avsluta med massa riven ost. Jag har på svarta skivade oliver på halva eftersom alla inte gillar det. Servera med ostchips (eller nachochips för de otrogna! Jag lovar, ni kommer bli jättepopulära på fester! Skrattande

Om man inte äter så strikt så funkar det jättebra, jag har ätit så gott som fakir de senaste 4 veckorna men jag tog ledigt igår och åt det här tillsammans med en jättegod chili jag brukar göra. Till den serverade jag cf och riven ost. Den tog OCKSÅ slut…Glad

aswedishsmorgasbord.com

Babz
0

aussiemia - vad är cilantro?

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Kenai
0

Googlade cilantro: Kan det vara ett annat ord för Koriander?

aussiemia
0

Ja, det är torkad koriander. Jag hittade inte det svenska ordet så där i farten så det blev det engelska.

aswedishsmorgasbord.com

olandsfamiljen
0

Hur gör du din taco-krydda?

Wildrat
0