DYRT!!
Jag håller just nu på att steka fläskkarre´och göra blomkålsmos och känner att jag måste rusa hit och skriva av mig lite. Jag köpte 2 blomkåls huvuden i dag och snacka om att jag höll på att få en chock när jag sen kollade på kvittot! Nästan 80 kr för 2 st!!!
Värsta "dyrmiddan" mitt i veckan!! Kanske man ska ta sig ett glas vin oxå nu när man slagit på så stort!!

Oj, det var inte nådigt! satsa på ett glas rödtjut till så får du helg lite tidigare 

Ja jag tror jag gör det!! Sjunger: Nu är det lördag hela veckan, lördag hela veckan, lördag hela veckan lång!! 
Ganska kul med lchf ändå….

Hahaha, du är så rolig så jag får ont i magen! *Jag smälter som massa smör i en lchf rätt*
Jag köpte 2 små igår…kan förklara varför det hela slutade på 1700 kr fast jag inte handlade så mkt!

Har också upptäckt att blomkålen är svindyr. Antagligen för att det inte är säsong. Broccolin däremot är ganska billig.

# 3 

Har gjort samma observation. Jag tror faktiskt inte det blir särskilt mycket billigare att köpa färska blomkålshuvuden framför frysta buketter - visst skiljer det i kilopris, men begrunda hur stor del av blomkålshuvudet man äter. De frysta buketterna är förvällda, prydliga, och lätta att ha till hands. Me like! (Lite lat är jag också)
Men i floridasallad… 

hehe - jag hade helt klart tagit mig ett glas vin.
Har faktiskt gjort det idag - men inte för att jag hade nåt dyrt till middag utan bara för att det är så jädrans gott ! 

Men hörrni va gott de va! Trots chocken över priset…Det bidde inget vin utan citronvatten så nu tänker jag ta mig ett glas rött till tv.n istället. Ska kolla på rent hus på 4:an och till det behövs lite lugnande, kom ju på att det är " lill-lördag "! 

Så här års köper jag vitkål istället… sist fanns det ekologisk vitkål på coop, så det köpte jag , fast den var betydligt dyrare än vanlig…
Ett huvud räcker jättelänge till mig, jag brukar hyvla den med osthyvel, så det blir tunna strimlor. Det blir god "sallad" med lite olivolja och vinäger, eller så lägger jag den i stekpannan, efter att jag har stekt upp en köttbit. Eftersom det är tunna strimlor, så blir den snabbt mjuk, då häller jag på grädde, och vips så har man stuvad vitkål, som smakar jättegott till köttet.
"still lost in space and time"

Tack för tipset odezza!

Strimla vitkålshuvet, koka i saltat vatten med grovmalen svartpeppar och lite ättika 10-15 min. Bra att ha till wouk och/eller att steka tillsammans med biff, kotlett, hamburgare innan grädden åker i. Håller minst en vecka i kylen.
UBCL

Åh, tack för alla bra tips!!