Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1245 ggr
miagumman
0

Ris och öl

Så var då mannen hemma igen efter en 2 veckors Kinavistelse via sitt jobb. Han har ätit enl lchf lika länge som mig och vi har på den här tiden minskat lika mycket i vikt, ca 4 kg. Vi har alltid följts åt gällande vikten, och det har alltid varit ca 20 kg mellan oss.

Nu när han varit i Kina har han inte följt lchf strikt utan har ätit ris nästan varenda dag samt så har även en och annan öl slunkit ner. Han har även ätit sockrad youghurt, jordgubbar, pasta,potatis,strips mm mm  Således borde han ju nu komma hem som ett litet "svullo" men ack nej, han väger nu mindre än nånsin!!! Medans jag som gått här hemma och hållt mig inom ramarna står stilla på vågen….Förvånad

Svara på det ni den som kan, för vi fattar nada!

Veratatto
0

Oj oj då??..Och min man skall åka till Kina om ett par veckor och jag som hade oroat mig før hur det skall gå før honom?!… Han får inte læsa detta!..*skrattar*.. Då kommer han att æta allt han kommer øver*ler*….

*kliar mig i skallen*..Den kan jag iaf inte svara på, låter helt otroligt!

Wildrat
0

Karlar har lättare att gå ner i vikt, så är det bara. Orättvis men sant.

miagumman
0

# 2 Ja men nån måtta får det väl vara!! Ledsen

Veratatto
0

Ja, verkligen!… Kanske ær det så att han har hållet ett otroligt høgt tempo i Kina och spurtat av sig alla kollisar han har fått i sig…?

Lehane
0

På den kosthållningen hade jag svällt upp som en ballong! Eller det  var ju exakt den dieten som gjorde mig fet….

Men olika faller naturens lotter - min sambo (kvinna) äta o dricka rafinnerade kolhydrater i mängd o går knappt upp ett gram.

dufva
0

Det är mycket som spelar in i hur vikten beter sig..

När man exv. reser bort förändras en mängd parametrar jämfört med hur man har det här hemma.

Man kanske äter andra portionsstorlekar och rör sig på nytt sätt, sover annorlunda eller stressar  mer/mindre etc.. 

Därför kan det bli en snabb förändring både ner eller upp

miagumman
0

Träning eller motion har varit noll……Tempot har i överlag varit lugnt…..Fot i munnnen

miagumman
0

Funderar på att lägga mig i soffan med en kall öl och en tallrik ris så kanske det händer grejer här….! Fot i munnnen

Veratatto
0

Ris åt jag faktiskt igår, min man gjorde Indiskt..Har inte ætit ris på 14 veckor..Kan inte precis sæga att jag har saknat det och det hade nog varit lika gott utan*s*…

Men ølen!..den længtar jag efter..Rikigt kall & go*ler*

elize-l
0

Tycker jag inte alls du ska göra miagumman =) Nu är det oxå så att man i perioder går ner mer och i perioder står still och dom perioderna kanske inte sammanfaller riktigt lika för er =)

MaMaMade
0

Ja se karlar! Flört

Håller på att det är som #2 säger, orättvist men sant!

#5 Hon lägger inte på sig ett gram trots…*än sålänge ja*! Ni är ju relativt unga, el hur? Jag kunde stoppa i mig en hel del utan att gå upp allt för mkt, utan ngn motions när jag var omkring 25 år. Sedan satte det igång, det sa inte pang men sakta men säkert kom det ett segsittande kg/år…o nu ska hälften bort. Så det så!!!

Hon äter således inte LCHF?

andreas0
0

Säkert att han inte bara säger så för att få dricka öl hemma? Räcka ut tungan

Skämt åsido så skrev ju skaldeman i sin första bok att man kan simulera en sommar genom att äta kolhydrater i en eller ett par veckor, och sedan fortsätta med LCHF, och därmed kanske få en envis platå att släppa. Kanske är något sådant som har hänt?

Och visst är det så att män har lättare att gå ner i vikt.

miagumman
0

I och för sig hade han magsjuka ett dygn där oxå men ändå….Han fick nån sorts piller där nere som skulle göra honom bättre i magen och nu börjar jag fundera på vad det var för sorts piller egentligen…! Förvånad Hm….Dom luktar för jäkligt i allafall!!

Med tanke på alla kolhydrater han har käkat borde väl kroppen ha bundit en massa vattenkilon, men nejdå, det har ju inte heller hänt. Och vi som har en liten tävling oss emellan om vem som tappar mest i vikt under den här tiden….Shit! Ledsen Men, andreasO, så det kan funka på det sättet oxå att om jag typ käkar mer kolisar under en till två veckor och sen återgår till lchf, kan det hända att jag tappar mer i vikt….? Knepigt…Trodde att alla gick upp en massa vattenkilon istället.

Nåja, nu är det inte så att jag är förtvivlad precis men jag tycker ändå det blev ett konstigt resultat på vågen av denna Kinaresa  !

#5 Så har jag varit när jag var yngre oxå. Mager som en sticka och kunde vräka i mig onyttigheter utan att öka ett gram! De va tider de, suck!

andreas0
0

#13, Visst går du upp vattenkilon, men du bör gå ner dom direkt igen när du åter börjar med LCHF.

Det är en teknik som man kan ta till om man hamnat på en envis platå, men man bör väl inte göra så mer än en gång om året.

miagumman
0

Ja men varför fick då inte han några vattenkilon på den här resan?

andreas0
0

#15, det har jag ingen förklaring till. det kanske var något vätskedrivande i dom tabletterna han fick?

miagumman
0

# Låter märkligt med vätskedrivande tabletter vid magsjuka…..Dom luktar iallafall som tjära! Urk!!

anki1
0

12, det var precis min tanke om "sommarveckor"

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

miagumman
0

4 dagar sen mannen kom hem från frosseriveckorna i Kina och vikten fortsätter att dala…! Varför ska alltid karlarna ha det lättare för sig!!??  Det brukar ju alltid vara 20 kg mellan oss men nu är det bara 18,5 kg som skiljer oss . Alltså leder han nu över mig med 1,5 kilo!!Skrikandes Han svansade ut från badrummet i morse och sa så klämkäckt: Nu har jag spräckt 80-vallen!! Han låg på 79 nånting. När vi startade vägde han 86 och målet var 78-80 så han är ju i stort sett i mål nu. En Kinaresa till och han lär väl se anorektisk ut när han kommer hem,suck!

Ps: Igår kväll satt han och mumsade godis här oxå!!

Lehane
0

#19 Alla män har icke såna där gener. När min sambo var gravid - var det Jag som gick upp mest i vikt - hon la på sej ynka 12 kg! Nu är allt borta för henne, medans jag fortfarande har mycket kvar!!Fundersam

miagumman
0

#  20 Hm, ja det va ju inte så kul förståss! Men kollar man på mannens gener så är både hans far och mor överviktiga och fadern mycket överviktig dessutom, så jag vet inte vem han brås på…

[trumman]
0

En kompis var likadan.

Han käkade strikt LCHF, sen flippa han ur och åt en godispåse om dagen på jobbet + subway-sanwishes till lunch. Droppade 15 kg!!

Lehane
0

#21 Det kanske skedde ngn slags lyckoträffmutation?

miagumman
0

# 22 Där ser man!! Varför tänker jag nu helt plötsligt på Alladin lådor…..Fundersam Bara nån bit så där….

Lehane
0

#22 Jag blir mållös… Men hur var han innan lchf?

MaMaMade
0

Ska vi ta en shoppingresa till Beijing, miagumman? Vi kan se till att bli sjuka där så går vi igång också…

Nåja, de verkar ha verksamma mediciner. Vill inte veta vad som är i dem men jäskus vad de funkar. Tog Minstan till sjukhus för hon lät som om hon höll på att kvävas när hon sov. Ingen lunginfl, bara förkyld men rejält slemmig i bröstet. Fick penicillin av ngt slag + ett slags pulver som skulle blandas i dryck, stärkande av ngt slag.

Skippade penicilliner men hon fick pulvret o blev iaf inte sämre. Dessutom fick vi en illröd hostmedicin m "jordgubbssmak"…o herreminje…höll på att flyga baklänges första ggn jag öppnade flaskan. Nog för att jag är doftintolerant men *sååå* känslig är jag inte…inte direkt äckelmagad heller. Den medicinen gick inte av för hackor, lukten gjorde mig spysjuk (särskilt de 2 dagar jag verkligen var magsjuk) men jäskus vad hon fick upp grejor ur bröstet!

Vill inte veta vad det var i medicinerna…väl hemma fick vi penicillin iaf men det var väl lika så bra m tanke på hur sjuk hon var (o jag blev…hon är snäll tösen…givmild m det mesta…även bacillusker).

miagumman
0

# 26 Jaadu MaMaMade, verkar ju gå som hejsan där nere! Jag funderar oxå över vad som kan tänkas vara innehållet i dessa små piller……men smal blev han i allafall! Skrattande