Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-färsrätter
Läst 1452 ggr
Isagel
0

Äntligen en god köttfärslimpa

Enligt principen man tager vad man haver…

Jag tog:
500g blandfärs
2 ägg
1 dl vispgrädde
1 tsk salt
2 krm peppar
2 dl riven ost
200 g överkokt broccoli (grovhackades)

Jag blandade allt väl, la i smord ugnsform av lagom storlek, gräddade ca 1 timme i 200 grader.

Jag åt dem som den var utan tillbehör men jag kan tänka mig att lite gräddsås och grönsallad till inte vore helt fel.

Lehane
0

Låter jättegott… Framförallt med smulad fårost eller riven parmesan.

magma
0

Låter gott, tack! Har du provat denna? Eftersom du inte hittat en god köttfärslimpa tidigare så är den ett hett tips annars:)

boffit
0

Jag väntar på att färsen ska tina - byter ut broccolin mot 125 gr baconbitar och rapporterar förhoppningsvis.

Glad

Uttelille
0

Ja, bacon är alltid gott i!

Isagel
0

#2 Jo jag har provat Scweizerfärsen. Jag blev lite besviken på den men i och för sig snålade jag med grädden och osten och gräddade kanske onödigt länge.

Vad jag gillade med just den här limpan var att jag tyckte att den smakade lite "friskare". Sannolikt för att broccolin är saftigare och "friskare" än bacon…

boffit
0

Kan meddela att bytet blev bra - fast jag tror att nästa gång kanske jag fräser upp baconet lite för extra knaprighet.

magma
0

#5: Vad synd! Det är den enda k-limpa jag provat för precis som du så har jag aldrig gillat det så värst… Men jag har i massor av både ägg, ost och grädde. Jag använder fransk örtagårdskrydda eller salladskrydda, för min del är det vad som gör hela grejen. Men jag ska prova ditt recept vid tillfälle, variation behövs alltid och det lät väldigt gott!

MillisB
0

Bra med nytt recept, det ska utprövas den kommande månaden!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)