Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1062 ggr
hbgrn
0

vikt

Jag har under 3 månader endast intagit 5gr kolhydrare per måltid. Fördelat fett och protein 40% 60%. första månaden gick jag ner 4 kilo och mitt blodsocker gick ner från 15 till 10 andra månaden var det "bara" blodsockeret som miskade vilket är bra. det gick ner till mellan 7 och 8, men då skall tilläggas att jag äter 3 metformin om dagen 1morgon och 2 kväll. Är det bara tålamod som gäller eller kan man göra någonting mer.,Jag har hört talas om en medicinal växt som på engelska heter Bittergourd och i Indien herter karel(l)a. Är det någon av er medlemmar som vet något om denna växt

MVH

Ryno

Maia
0

Hej Ryno!

Eftersom det inte finns någon presentation tllgänglig går det inte att se om du har stor eller liten övervikt, om du är man eller kvinna osv. Diabetiker kan jag sluta mig till att du är i alla fall.

Skulle du kunna skriva lite mer om dig sjäv? Du vill alltså att vikten också ska gå ner och inte bara blodsockret? Har du i så fall bantat mycket tidigare, t.ex. med pulver eller på annat sätt? Jojobantat?

Jag vet inte något om Bittergourd. Skulle den hjälpa till med viktminskning? Näringsfakta finns i alla fall här: http://www.nutritiondata.com/facts-C00001-01c20bP.html

Hälsningar,

/Maia

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

vikingmormor
0

Kitabu är f.d. typ 2 diabetiker, hon har ätit sig till att bli typ noll. Alla blorprover är normaliserade, såsom blodsocker långtidssocker m.m.  Jag hade frågat henne om jag varit Du. Någonstans i marginalen finns hennes berättelse.