O.T. Ang rent kokosfett eller inte.
Så, nu har jag prövat att äta det rena kokosfettet Cocosa från gymgrossisten i 5 dagar och faktist så får jag inte någon magkatarr av detta. Jag har ju katarr men jag får ingen brännande känsla i magen som jag fick när jag tog det "silvriga" paketet. Skönt! Då kan jag få igång magen igen känner jag. Eftersom jag äter så mycket brieost (flera i veckan) så blir jag hård i magen annars.
Ville bara berätta……..:)

#0 gejsa
Vad bra! Har själv flera gånger tänkt på det där med att köpa kokosfett, men är så dålig (ingen upparbetad vana) på att springa i specialaffärer (hälsokost) eller skicka efter från nätet.
Är det den smaklösa varianten?
Har för mig att det finns både med o utan.
Attan att de inte har allt sånt där på Willys o Ica.
Så därför, här har det bara blivit silverpaketet.

Jag använder silverpaketen och tycker att dom är helt ok!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

#1# Det är den dyra med smak som jag köpte. Kostade med frakt 207 kr. :( Men har nu hört att den finns att köpa utan smak i en hälsokostbutik här i stan för bara 57 kr tror jag det var. Blir en sådan burk när min är slut. Går ju åt rätt mycket om dagen minst 1 msk.
#2# Ja, om man tycker att dom är helt ok så kan man givetvis använda det silvriga. Men jag fick så ont i magen och mådde illa. Men ändå vill jag ta kokosfett för att det håller igång magen bättre.
Jag har blivit bättre i magen av att äta kokosfett. Har med smak och tycker det är supergott att ha i kaffet.

Life har Cocosa. 400 ml för 79 :- i Jönköping iallafall. Den köper alltid jag men dom brukar bara ha en eller två burkar hemma åt gången så om du inte hittar den direkt fråga personalen. Om det finns Life där du bor.

Life har Cocosa. 400 ml för 79 :- i Jönköping iallafall. Den köper alltid jag men dom brukar bara ha en eller två burkar hemma åt gången så om du inte hittar den direkt fråga personalen. Om det finns Life där du bor.

#6# Jag har tyvärr ingen affär som heter Life. Är det med smak som du köper?

Haha kollade på google och vi hade ju 3 Life affärer i min stad. Ska kolla där. Är det slut i en affär så borde det väl finnas i en annan här i stan tycker man.
*Cheezzzuz*! Här betalade jag 179 kr för en liten burk! Nästan värt att ta flyget söderut o bunkra! 
Jag tycktes mig få magknip av silverpkt när jag tog det i mer "rått" tillstånd, går dock bra att steka i.
Fick bättre fart på magen när jag drog ner lite på ost o ägg + att jag numer tar ca 1-2 msk Cocosa i te o varm choklad över dagen.

#9# Ja, jag märkte också av att jag blev hård i magen när jag åt flera brieostar i veckan och ägg. Men det tänker jag inte minska ner på. Brie är så gott att äta på kvällen och några matskedar yogert. Har även börjat ta ett litet äpple på kvällen för magen. Det verkar fungera bra. Har gått ner ändå lite grand och inget sötsug än.
Ja, silverpaketet kan inte vara bra för känsliga magar. Vill inte få tillbaka denna känsla i magen när jag åt av det. Jag steker all min mat i äkta smör.

Vi har provat det ekologiska som Dora här på sajten säljer och silverpaketet. Eko-versionen är mjukare och mer lätthanterlig, men det mest mysko är att jag fått lite allergiliknande utslag i ansikte och på händer när jag hanterade silverpaketet. Och jag är inte allergisk mot kokos på något sätt.
Så jag tror att vi kommer att hålla oss till en annan sort, om det sen är den vi hade eller Cocosa spelar ingen större skillnad.
Fabricati diem, pvnc!

#11# Precis! Jag tror nog att det är silverpaketets innehåll som inte är så bra. Däremot kan alla andra kokosfett vara bra för oss. Gäller bara att hitta ett bra och ändå billigt som fungerar. För det går ju åt rätt så mycket. :)

Jättehärligt att höra att du blivit bättre i magen!

#13# Ja, det känns verkligen bra nu. :)