Vanlig Yoghurt ?
Till dr Andreas Enefeldt.
Kan man äta yoghurt med vanilj, blåbär o.s.v ?
Vad med mamma scan köttbullar ? Korv ? Har köpt Annika Dalquist bok, och ska betälla en som heter ät fet mat. Har du någon bok ?
Behöver lite tips på menyer, då jag är en usel kock.
Mvh Daniel Sedwall, Daniel Bildts gt 3, 1630 Fredrikstad, Norge.
Kolla innehållsförteckningen. Om maten innehåller mindre än 5g kolhydrater på 100g så är den ok.
Sen har dr Andreas Enefeldt en egen grupp att lägga tråden i där han lättare kan se den.
Välkommen hit!

För att göra det enkelt för sig i matvarubutiken kan man sikta in sig på att inte stoppa nåt i korgen som har mer än 5% kolhydrater.
Då hamnar man automatiskt ganska rätt
..

Välkommen hit! 
Finns Yoggi Mini med samma näringsvärde som minimjölk. Dvs. inget tillsatt socker, sukralos dock.
Yoggi mini och minimjölk är helt förkastligt. Vatten med mjölksmak men med lika mycket laktos! Alltså lika sött som vanlig mjölk. Nä satsa pengarna på riktiga varor. Köp gammaldags mjölk om ni vill ha mjölk (eller röd iaf) och turkisk eller grekisk yoghurt med 10% fetthalt så kommer ni njuta mer och må bättre.

Det där använder jag mig av, enligt modell #2 dufva.
Gillar det enkla.
Försökt gå in på "min.mat" ett par gånger.
Ger upp för lätt (ibland) och ej lyckats klura ut hur man gör.
Så dufvas föreslagna metod är enkel och bra.
Yoghurt eller filmjölk ingår så gott som dagligen här.
Köper de fetaste varianterna (de icke smaksatta).
Numera feta sorter med GOTT samvete.
Tidigare de feta enstaka gånger o med DÅLIGT samvete.
Ska nog prova min.mat fler gånger. Med lite större envishet isf.
Allt man kan är enkelt.
Men jag kan inte än, så då är det inte enkelt.

Hej sedwall!
Ja, det händer att jag tillsätter vaniljpulver (sådant där osockrat) och några bär, till exempel blåbär i min yoghurt.
Välkommen till forumet!
Om du menar smaksatt yogurt - låt bli, det är knappt några bär eller frukter i dem.
Köp hellre turkisk yogurt eller arlas mezeyogurt och tillsätt osockrade bär.
Strunta helst i färdigprodukter. Det är lätt att köpa färs o blanda med grädde o äggula o rulla köttbullar.
Färdigprodukter innehåller ofta skräp som knappt borde kallas livsmedel och ofta tillsatser och E-nummer.
Kikade på ICA´s samt Mamma Scan´s köttbullar när jag var på affären igår. De innehåller *både* potatisflingor o potatisstärkelse + socker, stabiliseringsmedel + lite annat jox…får väl tagga töserna till att rulla…