Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2485 ggr
Konstigabaralillajag
0

Saknar...

Jag sitter och funderar under tiden jag surfar här och kodar hemsida att jag skulle vilja ha en enkel och lättöverskådlig receptsida med enbart lchf-recept. Ngn mer som gör det?

Vet att det finns recept här men jag tröttnar fort om jag ska behöva leta efter varje recept.

Finns det ngt intresse för en liten receptsida med enbart lchf-recept eller är jag bara bekväm av mig?

blodtopp
0

Airams matblogg är super! Får inte tag på länken just nu, men googla du så hittar du den =)

Konstigabaralillajag
0

Jag vet att den sidan finns men även där innebär det en massa letande och skrollande för att hitta det man vill ha men jag kanske bara är bekväm av mig, jag vet inte… :)

Maia
0

Här är en blogg med recept och underbara bilder. Jag länkar till receptsidan.

http://blogg.passagen.se/fettbramat/Weblog?catname=%2FRecept

Här är vegetariska recept:

http://veglchf.wordpress.com/ 

Ha det gott!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Maia
0

#2 Låter som om du skulle skapa en egen länksida. Helst en som andra kunde bidra till på ett enkelt sätt. Orden "kodar hemsida" låter som om du vet hur man gör Glad

Nå, men jag håller med om att det skulle vara användbart.

[tillbakalutat]

Inke
0

klart att jag skrev på. Upprörande att det inte är förbjudet.

Shawy
0

Här är Airams matblogg….kanonsida!!

Oj, såg nu att jag läste lite slarvigt…att du redan visste om den sidan.

Konstigabaralillajag
0

Näe, lägger ner det. Inte min dag idag, oavsett vad jag skriver och hur jag skriver blir det missuppfattat. Jag vet att det finns sidor med recept som airams osv och jag har varit inne på dem… Men det är själva upplägget jag menar. Recept finns det gott om men det är just scrollandet och letandet som jag syftar på…

Det jag försökte få fram i tråden var om det fanns ngt intresse för en samlad receptsida som är mer lättöverskådlig med kategorier osv så man lätt hittar det man vill ha utan att sitta och scrolla i en evighet… men jag lägger det på is… *inte min dag idag*

Denna kommentar har tagits bort.
Maia
0

#8 Om det kan vara nån tröst, så skrev jag faktiskt ett svar på just det du frågade i #4.

Självklart finns det ett intresse för en sådan sida. Mitt förslag är att om någon (du?) gör en sådan så innehåller den länkar till andra ställen där själva recepten ligger, så slipper man massa upphovsrättsliga frågor (annat än en generell tillåtelse att länka till t.ex. en blogg).

Alla blogganvändare gillar att få trafik till sin blogg, så det ska nog inte vara något problem.

[tillbakalutat]

tinaoskarsson
0

Tycker det låter fantastiskt med bara rena receptsidor uppdelat i bra kategorier! Lite som en kokbok, fast på nätet! Själv är jag kass på datorer och kan tyvärr inte bidra till någon uppstart, men bidrar gärna med egna recept så småningom om någon lyckas dra igång en sådan sida!

Konstigabaralillajag
0

Nu är jag på bättre humör. Har inte varit min dag idag och jag vill klämma in en liten ursäkt om jag verkade sur…

Jag ska kika vidare på det. Ni som skickat in recept hit, är det ok om jag tar med dem och använder dem? Självklart uppger jag vems det är…

marieirene
0

Underbar ide !Glad Jag har varit på www.matklubben.se/ och det är riktigt bra förutom att man saknar mkt recept som är rätt från början.

Så om du har orken och har kunskapen tror jag verkligen en  och lättnavigerad ren LCHF kokbok   är så rätt och skulle uppskattas av många.

Raring
0

För min del (bakom den vegetariska bloggen i #3) så är det helt ok att göra som Maia #9 säger, ett index med länkar. Och ja, alla bloggare gillar mycket riktigt mer trafik.

Har iofs tänkt att göra någon form av index snart, eftersom jag inser att min blogg inte är helt lättsurfad när man letar efter något specifikt, men det skadar inte med länkar på fler ställen.

Maia
0

En länksida har den fördelen att det blir mindre jobb för den som ska sköta den också.

[tillbakalutat]

tinaoskarsson
0

#11 Finns inget att ursäkta. Ibland är livet motigt för oss alla….

Klart det är ok om recepten sprider sig o kommer till nytta! Tycker det är en fantastisk idé!!

Inke
0

Mitt inlägg hamnade på fel tråd. skulle in på namninsamling mot transfetter.

lchfare
0

Ta en titt på www.lowcarbkost.com sen under Mat/Recept eller nåt. Där finns ett antal bloggar - bl.a airams suveräna matblogg - samlade under ett tak. Fiffigt är att nya inlägg(recept) markeras tydligt i rött.