Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 11556 ggr
sarahn
3

vindruvor..

i går  åt jag en näve vindruvor runt fyra tiden på em. omkring kl 18 kände jag mig lite konstig i maggropen precis samma känsla som jag ofta hade när jag åt kolhydratkost förut.

å nej tänkte jag.. nu blir det en vaken natt med illamående och uppsvälld magen. Och mkt riktigt, det blev det. fast inte lika kraftigt illamående denna gång, men ändå samma symptom som jag alltid hade förut innan LCHF.

är det nån utav er som reagerar på tex vindruvor?

Maia
0

Om man ska äta en frukt är troligen vindruvor det allra sämsta. Den typ av socker som finns i druvor går raka vägen ut i blodet utan att passera Gå! om man säger så.

Men det var fantastiskt att du kunde hålla dig till en näve och inte trilla dit på en klase eller ett par mackor efteråt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Loria
0

Jag reagerar på samma sätt på frukter, men inte fullt lika kraftigt. Jag har dock mest härlett det till E202 som jag blir dålig av (konstaterad allergi). Det finns ju naturligt i frukt med. Men jag får ju samma symtom som dig om jag äter pizza nån gång eller liknande

sarahn
0

ja.. jag mår oxå skit efter tex en pizza. vad är E202?

greensis
0

Varje måndag får vi en fruktkorg på jobbet, och då brukar jag lyxa till med den minsta frukt jag kan lokalisera. Antingen blir det en physalis eller en vindruva.

Det är en ursäkt för att inte börja moffa mitt på blanka vardagen - jag har ju tagit en frukt! Och då kan man ju svara kollegorna att Javisst, jag har tagit min frukt, tackar som frågar, utan att verka alltför avvikande.Generad

Men jag håller med dig #0 - skulle jag äta en hel näve eller mer skulle jag märka av det, särskilt om jag också druckit kaffe.

Fabricati diem, pvnc!

anki1
0

Om jag äter frukt på kvällen, det kan räcka så tidigt som vid 8 tiden så får jag svårt att sova.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk