Påverkar barnafödandet?
Ja nu la jag till två för männen om ni har lätt eller svårt att gå ner i vikt.
och för kvinnorna är där 6 olika alternativ…
för min egentliga undran är ju..
Är det svårare att gå ner i vikt, desto fler graviditeter man har haft?
Jag röstade på sista alternativet, då jag som har 3 barn har gått ner ganska lätt min övervikt men går inte ner just nu med LCHF. Jag vet inte vad som gäller för mig.

Har gått upp lite till för varje barn. Brydde mig inte mellan ettan och tvåan. Gick ned lätt efter mellantjejen. Gick upp samma plus mera under sista graviditeten. Gick ned hela balunsen lätt och ledigt på 10 månader.
Fabricati diem, pvnc!

Känner själv att om jag ändrar i min kost, så går jag ner några kg:n, men sedan är det stopp…
Sedan måste jag avvakta en period, för att sedan göra nya ändringar i kosten….
Nu har jag varit trött och sjuk och har då syndad som bara den…så jag ska börja om igen imorgon…
har 4 graviditeter i bagaget
Efter jag fick barn 2004 har kiliona suttit som berg och dessutom blivit fler…Innan har jag haft hyfsat lätt gå ner.
Jag tycker det är svårt att veta om det beror på att jag fött ett barn. Gick ju ner alla kg på en gång när jag fick dottern, t om mer än jag vägde innan.
Däremot så har jag märkt att för varje bantning jag gjorde så blev det svårare att gå ner i vikt och fick extra kg efter varje bantning.
På slutet innan jag hittade lchf så levde jag på 600-800 kcal och gick inte ner i vikt.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men tog "svårt att gå ner i vikt". Jag har fött två barn. Fast jag vet inte om jag har svårt att gå ner i vikt. Jag skulle nog vilja ha något mellan lätt och svårt. För jag går ju ner även om det inte går jättefort.
Jag är inte helt övertygad om att det har med mina graviditeter att göra. Tror snarare att tidigare bantningar och fel ätande har gjort att min kropp behöver tid på sig.

Förresten kanske jag svarade fel. Visst har jag kämpat med vikten ett antal år, men egentligen har det nog varit så att jag har svårt att låta bli sockret, vilket förstås i sin tur har gjort att jag gått upp mer och mer. Nu när jag väl har gjort en medveten ansträngning att sluta med socker och snabba kolhydrater (och dra ner på övriga kh) har jag ju tappat ungefär 7kg på ett par månader utan att vara alltför strikt eller hård mot mig själv.
Så jag kanske borde säga att jag har LÄTT att gå ner i vikt när jag väl försöker, så att säga. Och jag har inga barn.
Har fött två mycket vackra barn.
Har svårt att gå ner i vikt.

Går lätt ner i vikt 1-2 barn, under förutsättning att jag äter LCHF, annars går det inte. Väger det jag ska, på ett ungefär.

Det verkar i alla fall gå lätt med LCHF. Jag äter inte helt strikt men hektona ramlar i alla fall av.
Mellan barn 1 och 2 gick jag upp ett par kilo men de avgick med lite smörgåsbantning (avstod mackorna alltså)
Nu är jag nere på samma vikt som före barn 1 efter 4 veckors LCHF. Siktet står på ytterligare 4 -5 kilo men jag har inte bråttom. Kom hit för att få blodsockerhoppandet under kontroll och det går kanonbra!
jag har fött 2 barn, men jag gick inte upp så mycket med dom (11,5 resp 8,5 kg), så jag var nere i "startvikt" igen direkt efter,men jag svarade ju ändå att jag har lite svårt att gå ner i vikt. viktökningen började några år efter då jag började med lättmargariner och mellanmjölk och sånt.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Tre barn - och efter de två första var det inga problem att gå ner i vikt till den vikt jag hade innan (fast det var ett antal kg för mycket). Efter det tredje har jag inte lyckats gå ner.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Båda mina ungar föddes för ca 20-22 år sedan. Då var det inga större viktproblem här, inte… Istället har kilona smugit sig på sedan jag blev långtidssjuk, ungefär från år 2000.
Jag är också en sån där både-och. Förut gick jag ner 10 kg med LCHF hur lätt som helst. Men nu: Nu går det tröööögt. Startade från en lite lägre nivå den här gången - alltså lite närmare målvikt, men ändååå. Tänker mig att det kommer - tålamod är en dygd..