sjuk och yr
Har åkt på världens förkylning, med hosta, halsont och feber. (det började igår) Tar dock ibumetin, för att hålla febern i schack, så jag orkar genomlida dagarna. Men jag har världens yrsel och får blodsockerfall så det svartnar för ögonen bara jag reser mig upp.. Nån som har nåt förslag på hur man slipper denna yrsel? Känns lite som jag har druckit alkohol, fast förstås utan den där avslappnade, lite sköna känslan…
Det finns ju en förkylning som slår sig på balansnerven… Är det nån annan i omgivningen som är förkyld och känt av samma symptom?
Har du lågt Blodtryck? Kanske det kan hjälpa att du rör lite på dig innan du försöker ta dig upp. Om du klarar det förstås. Vifta lite med armar och ben så att blodet börjar röra sig lite?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Yrseln kan helt enkelt bero på förkylningen. Har själv varit däckad en vecka och har varit väldigt "vinglig". Det börjar ge sig nu, men jag är fortfarande knäsvag.
Ta det lugnt, ge sjukdomen tid att läka ut, drick gärna varmt te (med lite honung i om du vill) och vatten. Ta det "försiktigt" när du ska resa dig - sätt dig först upp på sängkanten och res dig sen.
Esberitox är lösning/tabletter som finns på hälsokost och Apoteket, innehåller bl.a. röd solhatt (echinacea) och är bra vid förkylning - det hjälper kroppens immunförsvar.
Krya på dig!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Hej! Mitt första inlägg här … kunde inte låta bli att svara då jag själv har erfarenhet av gräslig yrsel i samband med förkylning.Jag fick virus på balansnerven för typ 10 år sedan, sedan dess får jag små återfall i samband med förkylningar. Det absolut bästa man kan göra är att ta en åksjuketablett, receptfritt på Apoteket. Och tänka på att det snart "går över" … ha det så bra du kan.

# 4. Välkommen hit! 

Tack för det … tänker nog engagera mig lite mera i det här forumet framöver, det är rätt intressant :) När jag får lite tid skall jag skriva lite om mig själv och varför jag hittat hit!
Välkommen jeremia!
Krya på dig lislotta!
4, Jag har själv haft virus på balansnerven för ung 13 år sedan(95) och det utan förkylning. Det höll i sig i 2 veckor fast den"akuta" delen gick över samma kväll. Jag var på en 60 års fest och drack försiktig 2 glas vin och efter det mådde jag bättre. När jag insjuknade så gick det snabbt det tog ung. 15 min uter från det jag kände mig konstig och lite illmående till det jag ar helt utslagen vid toan. Där jag låg i flera timmar utan att kunna röra mig.maken ringde efter en läkare som kom hem till oss. Efter det har jag under perioder haft yrsel som åker lite "karusell" och den kallas för "kristall"sjukan. Helt ofarlig men väldigt obehaglig. Min mamma hade samma virus för 1 månad sedan. Oxå för henne gick händelseförloppet sanbt. Mellan sin bil och porten.Där hon ramlade ihop och fick hjälp av hemtjänstpersonal att ringa efter ambulansen. (hon bor i Nyköping)
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk