Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6541 ggr
A-LPowerpower
5

Avocado????

Hej! Hur är det med avocado? Mycket kolhydrater eller?

Äter fishermandsfriend varje dag, sockerfria såklart. Hur är det med kolhydraterna?

mvh Anne

Boos
0

Hej på finneli står det att avokado innehåller 0,8 kolhydrater.

Halstabletterna vet jag inte .

[Karro]
0

Kan nog stämma med kolhydratinnehållet i advokado det är jättebra! Halstabletterna är nog mindre bra… Dels för att det är massa sötningsmedel i det osv. Står på förpackningen hur mycket kolhydrater det är i.

Eremitha
0

I CalCounter står det att avocado innehåller 4,1kh/100g resp 2,46kh/st (nåja, det beror väl på hur stor den är).

Jag tycker att uppgiften i fineli verkar låg …

Fair Winds and Following Seas!

Eremitha
0

På påsen med Fisherman's sockerfria står det att kh per 100 gram är 98% eller nåt sånt. En tablett kanske väger ett par gram, vikten kh blir alltså ungefär densamma.

Fair Winds and Following Seas!

magma
0

Tycker också det låter lågt med innehållet i avocadon (0,8%)

Mervi
0

Enligt min mat så är det 4,4 gram kolhydrater per 100 gr avocado. Det är inte så farligt om man tillåter sig allt under 5 gram/100 gram som Annika D förespråkar.

Jag brukar äta avocado ibland.

sarahn
0

har märkt att det är skrämmande många kolisar i sockerfria halstabletter. jag var en läkerol missbrukare förut. kunde hälla i mig en hel ask på väg hem från affären. jag la in läkerol i "min mat" och har för mig att en ask sockerfria läkerol (23g) hade 12g kolhydrater i sig. Kan tänka mig att fishermansfriend inte är så mkt bättre tyvärr.

Tilda-T
0

alla sockerfria karameller och tuggummin innehåller oftast mer än 95% kolhydrater och även om asken inte är stor tex 23gr så blir det myycket kolhydrater för en liten ask läkerol äter man väl snabbt ur!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

greensis
0

Det man får fundera över är hur många av de kolhydraterna som bryts ned till socker och hur fort. Jag kunde knapra tuggummi ofta, ofta förut, men har skurit ned.

Fabricati diem, pvnc!

Inke
0

Jag var på bio igår och jag har rethosta. Så jag köpte en läkerolask. Gissa om jag varit hungrig idag.