Hallå!
Hejsan, hejsan! Jag har ätit Lchf dieten i en vecka nu! Gillar den och det känns som att den funkar för mig. Det är inte helt fel att få äta bacon till frukost i bland. Men det är svårt för mig att lägga ner mackätandet. Eftersom att jag alltid varit förälskad i frallor! 

Ha det bra!

Välkommen hit till oss ,
det kommer att gå en och annan vecka och behovet av mackor kommer succesivt att minska. Jag är en gammal mackoman och trodde väl aldrig att jag skulle klara mig utan mackor och frukt, men det gör jag och det är inget som jag saknar heller.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Välkommen säger jag med! :)
Jag har också ätit mycket smörgås. Men man kan ju göra tex ett nötbröd som duger som smörgås om man blir riktigt sugen. Det är värre med mitt chips.

Det stora suget brukar gå över efter ett tag, även om man kan bli gräsligt frestad när man känner lukten…
Vissa klarar hälsovinster och viktnedgång på någon enstaka skiva typ Finn Crisp per dag. Andra reagerar negativt på spannmål och gör nötbröd istället. Själv klarar jag nötbröd, men det är något med "smörgåsformatet" som gör att jag vill äta fler (jag kallar det virtuellt sug - det är inte biokemiskt utan mentalt) så jag hoppar både bröd och brödsubstitut.
Där får man prova sig fram till vad man fungerar bäst på.
Fabricati diem, pvnc!

gejsa, testa att göra kycklingchips, goda och triggar inget sug!

Kycklingchips?! Hur gör man det?
Jag har ätit baconchipset men det är så salt och jag får en brännande känsla i magen när jag ätit några stycken så jag verkar inte tåla dom alls längre.

Välkommen hit! 

Du steker hela kycklingfileer med lite,lite salt och annan ev. krydda på tills dom är genomstekta, låt dom sedan kallna. Skiva dom sedan i så tunna skivor som du kan få till,lägg dom på bakplåtspapper i långpanna och låt dom torka i ugn i 100Grader tills dom är torra. Jättemumsigt!
Tack så mycket för välkommnandet! Hur gör man kycklingchips (lät jättegott!)

#8# Du fick svaret på det i #7# :)
Tack #7# Kanske ska pröva på det någon dag. Men blir det knaprigt eller bara torrt och segt?

det blir som torrt kött både lite segt och knaprigt!
Välkommen!
Numer pensionär i Nynäshamn

#10# Ok, får väl pröva det vid tillfälle. :)
#0 välkommen hit :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Välkommen :-)
oj då, såg inte att jag redan fått receptet! Tack så mycket! Det receptet skall värkligen testas!
Tack återigen för välkomnandet!