Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1072 ggr
Ylva-Li
0

Nötter

Vilka nötter är bra? Trodde pistage och jordnötter skulle vara bra, men det verkar ju inte så?
Försöker bestämma mig hur mycket jag ska ta bort nu i början. Hade vi haft en bättre inkomst hade jag nog kunnat ta bort det mesta, men just nu har jag inget jobb, så det får nog bli att trappa ner. Till och börja med socker förstås.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

ebet
0

Jag hittade macadaminötter som är ganska ok. Supergott var det, men jag kunde inte sluta, fick i mig ganska många och då avstannade viktnedgången i 14 dgr

parsley
0

Rent botaniskt är jordnöten inte en nöt utan en ärta. Har du ont om pengar är nötter inte det billigaste man kan äta, så förhoppningsvis kan du hitta något annat att stoppa i dig

[Karro]
0

Cashew är också ok om man självklart inte överkonsumerar, tror att det finns en tabell om man använder sökfunktionen!

Ylva-Li
0

Mjo. Hm.. svårt tycker jag ändå. Tycker om nötter. Och eftersom jag alltid tokälskad popcorn, så blev jag ju smått skraj nu när majs är helt förbjudet..
Vi tittar ofta på film och då finns ju behovet att tugga på något. Sambon behöver dessutom allt han kan få i sig, annars försvinner han, så han kommer inte dela min diet. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Karro]
0

Men Ylva-Li det finns ju flera stycken här på forumet som går upp av LCHF Glennart är ett stort exempel!

Ylva-Li
0

JO det är sant. Men det är ju ingen direkt garanti. :) För isåfall skulle jag inte ens fundera på att äta enligt det här, eftersom jag verkligen behöver förlora vikt. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Karro]
0

Nej men alltså, jag menar att de som behöver gå upp i vikt som exempelvis Glennart gör det medans de som behöver gå ner i vikt gör det, dvs LCHF "normaliserar" (hmmm) vikten, alltså beroende på vilket utgångsläge man har så går det antingen upp eller ner… Förstod du :-)

[Karro]
0

Nej men alltså, jag menar att de som behöver gå upp i vikt som exempelvis Glennart gör det medans de som behöver gå ner i vikt gör det, dvs LCHF "normaliserar" (hmmm) vikten, alltså beroende på vilket utgångsläge man har så går det antingen upp eller ner… Förstod du :-)

Ylva-Li
0

Ah ja. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

nobban7
0

Ta en ostbit till filmen. Eller fläsksvålar, brukar finnas att köpa på chipsavdelningen i butikerna. Kolla bara så att det är fläsksvålar du får och inte chips med baconsmak. Det finns massor med gott, kolla runt lite här så hittar du både idéer och recept. Och försök få sambon att hänga på, dels blir det lättare med kosthållningen om båda äter samma, dels är möjligheten stor att han faktiskt går upp i vikt. Lycka till!