Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2647 ggr
kyllan
0

korv

Hej

Jag har svårt att räkna på minimat……

Köpte Böklunder frankfurter korv på ICA MAXI

Energi 100g 270kcal

protein 13,5g

kolhydrat 0,5g

fett 24g

Detta måste ju vara bra,eller ?

MaMaMade
0

Jag har för mig att Margareta köper Böklunders korvar. Jag hittar dem tyvärr inte här uppe, iaf inte där jag handlar. Måste ta mig till Maxi nästa ggn jag är i stan även om det blir en mil åt "fel håll"!

Om du går på det som innehåller färre kolisar än 5 per 100 g vara så hamnar du automatiskt rätt, kan man säga.

DaMum
0

Det där är korvarnas Rolls Royce!

Böklunders är numer min hovleverantör. Det är nog kanske det bästa som går att få tag i f n.

Fina råvaror, naturtarm, få e-nummer, inget E621, samt perfekt ratio.

Överhuvud taget är de tyska korvarna jättebra. Finns en del från Dulano också, bl a på Lidl.

Kram!

kyllan
0

Tack tjejer!!

Då ska jag iväg och köpa fler!!!!

Har gått upp i vikt men det beror på för mycket grädde!!!

Så jag tänkte fakira lite och då kan jag variera lite med korv och bantarbiffar så blir det lite variation.

De hade fler sorters korv från böklunders som hade samma låga kolhydrater.

Smakade en igår underbart goda!!

DaMum
0

Ja, de är goda de där Böklundarna!

På min lokala Ica MAXI har vi tre sorter; bratwurst, knackwurst och frankfurter.

Gooooooda!

Smaklig spis!

kyllan
0

Jag ska köpa alla sorterna:)

Dyra men om jag skippar grädden så ska jag nog ha råd:)

Överlycklig är ja!!! Älskar ju korv. Såg på ICA MAXI att på nästan all korv stod det Annika rekommenderar? Kan det vara vår Annika? Men inte på Böklunders men det har kanske inte hunnit sätta ut på dem ännu.

DaMum
0

Det där med "Annika rekommenderar" har jag inte sett! Det låter ju fantastiskt om det är våran Annika.

Undrar om hon vet om det… eller om det är ett sätt för Ica att tjäna en slant extra…?

Hur som helst, det är ju verkligen inte all korv som är bra. Lite synd om folk tror att det funkar med vilken sort som helst.

Kram!

kyllan
0

Ska fråga personalen när jag är där.Det kan ju vara en anställd som heter Annika och så kör de på vårans Annika. Men jag ska kolla.

Ha en bra dag!!

Kramis

greensis
0

Så länge det inte är Annica Sohlström på SLV…

Fabricati diem, pvnc!

DaMum
0

Gubevare mig! Det kanske är hon…Ledsen

[Karro]
0

Jag tror nog att det är butikens som har en anställd vid namn Annika :-) så gör dom i vår butik hemma…

Men håller med Böklunders korvarna är verkligen jättegoda!

DaMum
0

Nu fick jag en idé här!

Nästa gång jag besöker Ica eller nån annan matvaruaffär, så ska jag smyga in några av Karin20's foldrar om LCHF bland korvarna…

Cool

[Karro]
0

heja DaMum hade jag vart kvar i Kallhäll på mejeriet så kunde jag ha stoppat ner foldrar mellan vispgrädden och smöret på leveranserna!