Mindre mjölk och kaffe!!
Hallå!!
Är ganska ny på detta :))).. har varit medlem här en vecka ca.. men har lchf:at i ett år ca… med många avsteg… men för tre veckor sen så tog jag mig i kragen och det tog ca två veckor innan omställningen var klar :))).. men det jag har märkt är att jag inte dricker mjölk längre.. inte som förut… då kunde jag dricka 2 l om dagen nu kanske ett glas om ens det..någon annan som upplevt samma.. och kaffe blir det bara mindra och mindre av *L* det smakar liksom inte längre :)…. dock måste jag ha en kopp på morronen…hmm kanske är det oxå en vana :)))…
Vad mera förändringar kan man vänta sig… alltså sockersuget är ju helt borta :) vilket är väldans skönt måste jag säga… och ärligt talat vågar jag inte prova *S* för provade en bulle en dag och fick sitta på toa halva dagen *S*…..
Fast en sak jag har lite svårt med är allt fett, det tar emot lite ibland.. kanske är det så att jag inte är hungrig då?? eller behöver fettet just då… annars äter jag nog väldigt lite mot om jag jämför med andra *S* meeeeeeeeen jag kan inte motionera pga ME och är mycket stilla så jag kräver nog itne så mycket… vet inte hur mycket kalorier jag äter eftersom ändå är i ketos så tycker jag det itne finns någon anledning att kolla.. då blir jag bara nojjig..hmm blev långt detta :(( skulle ju bara fråga om mjälken och kaffet ;))))

Välkommen hit!
Har Du provat äggmjölken?

Välkommen. Jag var mjölk-i-kaffet drickare - typ 50-50% så det gick en del. Mjölkkonsumtionen har gått ned, dels för att jag skurit ned på mängden kaffe, dels för at jag försöker minska på mjölken och det går riktigt bra - vissa dagar.
Det är något med vispgrädde som jag inte gillar smaken av i kaffe. Äggmjölk är ett fullgott alternativ, funkar jättebra, men jag gillar inte att slabba i köket på morgonen, släpa med dagliga termosar till jobbet osv…
Sedan verkar mjölkminskningen påverka astam positivt - jag vet att jag läst om det tidigare och tyckt det verkat lite placebo-medicin över det resonemanget. (nu var jag snäll, det var något elakare jag tänkte). Det har aldrig fungerat tidigare för mig att minska mejeriprodukterna. Men nu får det faktiskt effekt. Ingen jättestor, men litegrand. Mindre slemmigt på morgnarna. Så jag får väl fortsätta
Fabricati diem, pvnc!
Tackar :)…
Näää jag har inte provat äggmjölken :).. får kolla receptet… men det mäglar mig lite att äta råa ägg *S* men jag antar att det är som med allt annat en vanesak :)))
Va skönt att astman har blivit bättre :) här har jag inga såna problem tack och lov :) bara en massa annat *S*
#3, det blir inte råa ägg i äggmjölken, de "tillagas" i den kokheta vätskan. Min specialblandning består av 2 ägg, en rejäl klick smör, en dutt kanel (det ska ju vara så bra att vara på kanelen, och gott är det!) och så kokande kaffe så koppen blir full, det är en sån där tebalja på cirkus 6 dl. I med stavmixern en stund och så är det klart. En sån kopp till frukost och jag står mig lääääänge. Det smakar absolut inte ägg och inte heller smör. Prova!
japp ska testa :)))… kollade recept och såg att det inte var rått :)).. tur för mig :))).. blir morrondagens projekt det :)))… gubben dör annars när han ser vad jag stoppar i mig *S*.. han är fettskrämd :(, äter xenical för att gå ner i vikt vilket han inte gör utan sitter mest på toan tycker jag :))…
Ska som sagt testa och sen ska jag ge gubben men utan smör så han slipper gå på hemlighuset :))..sen kanske jag kan övertyga honom att testa lchf *S* men han är svårflirtad :).. tur att vi inte bor ihop :)