Medialänkar
Om Du vill rapportera för oss andra om intressanta länkar till olika former av media TV/Radio/tidningar/hemsidor eller föredrag gör så här:
Bläddra ner till gruppen Länkar och välj att öppna den grupp som passar
Kolla där om någon annan hunnit före Dig - ofta är det så
Är Du först på plan skriv så här:
Tydlig kort rubrik där det framgår vad som avses
"Annika i Kvällsöppet on 2/4"
Det är viktigt med datum eller vecka eftersom dessa trådar blir gamla fort.Skriv en text som helst innehåller länk till det du vill flagga för.
Du får fler intresserade med en vettig länk. Man måste inte kunna göra dolda länkar.Placera tråden i rätt grupp för länkar (det finns flera att välja mellan - i mitt exempel är det ett TV-program)
Forumet är stort och det blir lätt för många onödiga trådar.
Det är bättre att samla alla kommentarer om ett och samma program/artikel/föredrag i samma tråd.
Numer pensionär i Nynäshamn
Vilken bra information. Det händer att man är ivrig och slänger upp en tråd när man hittat något intressant.
Den här tråden är högaktuell eftersom det skrivs massor av trådar om Annikas TV-närvaro.
För att underlätta det ytterligare om just Annika har jag samlat alla trådar under gruppen som heter Annika Dahlqvist.
Leta där innan ni startar en ny tråd.
SKRIV DATUM i rubriken
Bra Margareta!!! Man blir ju så ivrig om all info ang detta och vill sprida till alla andra intresserade! Just dethär med aktuella TV-program, vill du att de skall läggas under länkar- Radio/TV…man skulle vilja att dessa tips om aktuella TV-program låg synliga ända tills programmet är sänt…just eftersom det är så högaktuellt och intressant debatt om detta nu…och förhoppningsvis långt in i framtiden…ända tills den stora folkmassan har förstått poängen och våra barn får riktig mat på dagis/skolor!!
Om man lägger tråden under Länkar Radio/TV så ligger de synliga under Senaste inläggen så länge någon skriver i tråden.
ALLA inlägg som det skrivs i finns under Senaste inläggen oavsett vilken rubrik de ligger under.
Om man läser ovanför trådskaparen inlägg så ser man under vilken rubrik tråden ligger och jag kan upplysa er om att ungefär 90% av alla trådskapare lägger sina trådar i fel grupp och det är massor av jobb för att flytta dem. Gör jag det INTE kommer ingen att hitta informationen senare.
De flesta lägger nämligen allt de skriver i de allmänna grupperna som är tillför när ingen av de "riktiga" grupperna passar.