lördags snask.
Ikväll tänkte vi mysa framför tvn och det skulle varit trevligt att ha nåt o knapra på :) Vad kan man byta ut chipsen o drippen mot?
Minns att jag såg nån tråd om chips, kan det ha varit ägg med riven ost på in i ugnen? Vad brukar ni äta framför tvn?

fläsksvålar *slurp*
någon här hade skrivit att man kan lägga in lufttorkad skinka i ugnen så dom blir krispiga som chips. sök på chips så kanske du får svar.
lycka till

Vi brukar äta lite jordnötter med skal eller en camenbertost!

glömde skriva att jag brukar blanda creme fraiche med mosad avocado och lite citronpeppar och salt och ha det som dipp, även gott till kött och lax

Jag brukar rulla in konserverade musslor i baconskivor och köra i micron (med ett hushållspapper över). Goda både varma och kalla.
turkisk yoghurt blandad med vispgrädde och en ruta fint riven 86 % choklad över.
gurkstavar med créme fraiche dipp ( mmmm )
ostbricka är ju alltid gott
riven ost ( gärna parmesan ) i små högar på plåt, in i ugn ca 150 grader tills de smält. Ta ut och låt svalna och bli hårda ( mums till ett glas rött )
parmaskinka på plåt, in i ugn ca 150 grader ett par minuter = suveränt goda chips. Funkar även med salami.
hoppas att något av dessa tips hjälper dig 
Jag älskar att blanda majonnäs med dijonsenap och dippa chips i. Chips är förstås uteslutet nu, men gurka får man väl äta? Annars så funkar det att doppa stora krispiga salladsblad.
Jag har inte kollat upp kolhydratsinnehållet i senapen dock, men jag tror att jag kommer unna mig att synda med en klick dijon då och då. :)

Jag kör med kycklingchips , stek hel kycklinfile och skiva den tunnt och torka i ugnen, jättegott!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Jag äter inget framför TV:n. Jag hade den fula vanan att äta överallt förr. I bilen, vid datorn , i TV-soffan osv. Jag jobbade bort dessa ovanor. Är det någon idé att byta ut snacket mot något annat. Jag tycker det går bra med en kopp te eller kaffe på kvällen.

Frysrta hallon och vispgräddde!!

Fläsksvålschips(köpe) någon enstaka gång i månaden. Selleri-gurk och-morotsstavar i dipp. Brie/camenbert.
Fabricati diem, pvnc!
Dippa blomkål eller liknande….
jag brukar blanda Yoghurt+majo
Krydda med
lökpulver,paprikapulver,pepparmix och lite salt.

Jag brukar dippa morotsstavar, gurkstavar, paprika och purjolök. I bland lite vattenmelon med (ja udda och inte så lchf-vänligt men bättre än chips och funkar för mig) i en dip gjord på cf med tacokrydda. Mums!!
ostchips! :)
alltså riven ost i små högar på ett bakplåtspapper, låt smälta. sök på ostchips så hittar du grader och minuter.
Ett glas gott vin.
Vatten med smak - egenblandat - i vackert glas.