Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1056 ggr
miagumman
0

Annika och Skaldeman

Har ställt denna fråga under tråden: Annika Dahlqvist men ställer den ändå här igen: Undrar varför inte Skaldeman i sina böcker rekommenderar Annikas böcker och viceversa? Jag har uppfattat det som om om Annika är mer "tillåtande" med kolhydrater än vad S är men det är ju Lchf hur som helst…

andreas0
0

Det beror nog på att dom är publicerade vid olika bokförlag, och förlagen vill inte göra reklam för varandra. Men dom länkar till varandra på sina hemsidor.

miagumman
0

Aha, det är så det är! Tyckte det va konstigt annars…Båda två är ju helt suveräna med att få fram Lchf-budskapet!

Jennix
0

Skaldeman skrev väl sina böcker innan Annika Dahlqvist skrev sina?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

miagumman
0

Mm, men i Annikas suveräna broschyr finns inte Skaldeman upptagen som boktips…

magma
0

Jag har inte läst den, men tycker att det tipset skulle platsa där.

CoffeLover
0

#4 Nope, det är bla. Lars-Erik Litsfeldts som tipsas om.

miagumman
0

Har beställt en massa foldrar som kom hem igår och där ser jag att inte S är med som boktips. Jag tycker absolut att han platsat där tillsammans med Litsfeldt och co…

andreas0
0

#6, Lidtsfelts böcker är publicerade vid samma förlag som annikas, och eftersom det är förlaget som ligger bakom den foldern så är det antagligen anledningen.

Karin20
0

I Annikas folder är böckerna från samma bokförlag, Pagina. SSS böcker är från annat bokförlag. Enda anledningen!

//Karin

miagumman
0

Där ser man hur det kan bli….

Lehane
0

I Gi-noll, sss senaste bok skriver han om Annika Dahlqvist.

miagumman
0

Va bra!Skrattande

Skaldeman
0

Annika och jag jobbar för samma sak. Hon kör LCHF(light) och jag kör LCHF(r). Men vi har samma mål och är bästa vänner.

/SSS

miagumman
0

Skrattande  Har förstått att det skiljer sig lite mellan era rekommendationer på lchf men att det ändå är samma tänk!

avant
0

Skaldeman: LCHF(r) haha. Härlig benämning!! Dagens leende!

magma
0

Och vad ämnas "r" stå för då? Hc hade jag fattat men inte "r"…Generad

clajo
0

"revolutionärerna", kanske? Som i politiska partiet KPML(r)…. Tycker det var en skitbra benämning!

avant
0

Jag tolkade det så också. I vilket fall som helst så fnissade jag högt här hemma ;)

Skaldeman
0

Ja, den är bra. Den föddes i en diskussion mellan Annika och mig för ett par år sedan. Jag tror att det var Annika som hittade på r-et.

/SSS

magma
0

Då är jag lite mer med, och instämmer förstås:) Hardcore hade annars också passat in ganska bra.

Margareta
0

r = radikal kan man väl säga?

Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta
0

Är det inte så att för den som inte är så kolhydratkänslig är Annikas rekommendationer alldeles tillräckliga, medan för den som är mycket känslig är Sten Stures helt nödvändiga.

I vår familj är det så - barnen klarar sig gott på Annikas kostråd - medan min man och jag (allra helst jag) behöver skruva ner kolhydraterna betydligt lägre och då är Sten Stures råd både nödvändiga och utmärkta.

Numer pensionär i Nynäshamn

olandsfamiljen
0

Vad är det för foldrar o brochyrer ni skriver att ni läst o skickat efter?

Har förresten precis fått IBS diagnos, förutom min fibromyalgi…

molana
0

#  23.  Välkommen hit!  Skrattande