Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4488 ggr
UlrikaA
0

Kosttillskott - MSM

Är det någon som provat detta "mirakelmedel"? Det är en artikel ur 2000-talets Vetenskap, skriven av Bo Zachrisson som ju har bloggen Toxiska Epistlar.

Om man ska tro artikeln så verkar MSM kunna hjälpa mot det mesta…det låter nästan för bra att vara sant.

http://www.ion-silver.com/docs/msm.pdf

hemul
0

Man kan ju koka buljong istället. Glad

"Stock contains minerals in a form the body can absorb easily-not just calcium but also magnesium, phosphorus, silicon, sulphur and trace minerals."

"It contains the broken down material from cartilage and tendons--stuff like chondroitin sulphates and glucosamine, now sold as expensive supplements for arthritis and joint pain"

"The French were the leaders in gelatin research, which continued up to the 1950s. Gelatin was found to be useful in the treatment of a long list of diseases including peptic ulcers, tuberculosis, diabetes, muscle diseases, infectious diseases, jaundice and cancer. Babies had fewer digestive problems when gelatin was added to their milk. [..]"

http://www.westonaprice.org/foodfeatures/broth.html

Denna kommentar har tagits bort.
JohanW
0

Tänkte försöka mig på det nångång! Måste ta och samla ihop lite kycklingrester först dock. Fick ett tips att samla i burk i frysen, det kan ju funka :)

Pasi
0

Jag tänkte/tänker oxå ge mig i kast med det (buljongkok, alltså)!

hemul
0

Det verkar vara många som inte vet hur man gör, så jag skrev ihop lite allmänna råd för ett tag sen. Min mission är nämligen att få alla att äta buljong och svål. CoolRäcka ut tungan

Margareta
0

Amiechan har skrivit en artikel om buljongkok

Numer pensionär i Nynäshamn

hemul
0

Nu svarde vi ju aldrig på UlrikaAs fråga… Jag har hört om folk som tycker de blivit hjälpta av MSM. På något av  forumen/bloggarna/mailinglistorna tror jag. Köpte faktsikt en burk för ett år sedan men den har blivit stående otestad.

Margareta
0

Förlåt Ulrika….Generad 

Har ingen aning ens om vad det är…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag har testat det nu kanske en månad men märker ingen skillnad. Min dotter som har mycket allergi och eksem, provade och på henne hade det effekt nästan omedelbart. Först fick hon massa plitor, någonslags rensning.

Mervi
0

Efter att ha hållit upp en tid med MSM så blev min allergi värre och jag blev trött. Så någon nytta har det gjort i alla fall.

Vi började om igen för några dagar sedan och jag märker ingen större skillnad ännu. Men mannen var helt översållad av utslag i hela kroppen. Det kliar inte men ser ut som nässlutslag/nässelfeber. Måste vara en rensning i kroppen.

Återkommer när vi ätit detta lite längre tid.

Anterrabae
0

äter oxå msm, är väl lite av en periodare.. Mig hjälper den med energi. och annat jox

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

korseett
0

den är som sagt effektiv i cellerna och hjälper den att fungera normalt. Vilket kan ge utrensingar eftersom skit ska bort. Man upplever att man får mer energi för att cellerna fungerar normalt. Att det kan verka som ett mirakelmedel beror just på den nyckeln- Den får cellerna att fungera normalt!

Mervi
0

Nu börjar utslagen ge sig , så  det var säkert en utsrensningseffekt  Jag läste artikeln som finns tidningen 2000-talets vetenskap och där stod massa om pulvret.

korseett
0

jag har inte läst artikelm men vi lärde oss om msm under min utbildning till terapeut

felixifokus
0

Efter att ha läst artikeln tänkte jag som UlrikaA

- det låter ju för bra för att vara sant !

Lynxx
0

Hur går det för er som tar MSM - t.ex. Mervi m. fam.?

Puttar upp tråden lite.