Svacka
Är nere i en svacka nu. Har inte varit här o kollat på flera dagar. Saknat forumet men haft privata problem som tagit all min tid och mer därtill sedan ett par dagar.
Mår inget bra. Svårt att äta. Blir nån sked turkisk yoghurt, nåt äpple, nån ostbit eller korvbit då ungarna äter. Magen signalerar att den är hungrig men jag vill inte ha nåt, är inte sugen.
Har blivit en del kolisar idag då en vän bjöd mig och ungarna på mat. Var glad att slippa laga mat i detta nuet som är. Var hungrig vid Bollibompa så jag gjorde rostade mackor med hör o häpna…ost och MARMELAD på. Tänkte att jag iallafall skulle få i mig nåt då. Två mackor blev det men jag mår inte speciellt bättre.
Jag har varit yr o darrig, känner mig svag och trött. Måste få ordning på mitt liv igen. Ska till jobbet imorgon iallafall. Rutiner är nog bäst.
Vad stoppar man i sig som är bra och lätt när man inte känner för nåt i matväg``???
Fy så tråkigt att höra Cattis! Här föll jag djupt m mjölkchoklad o den första chipsen på 2½ mån…fick min första riktiga PMS på nästan ett helt år…klart att den slår hårt men ändå. Är ändå stolt över att ha hållit mig ifrån "knarket" såpass länge. Har iaf ingen längtan efter mer så… Däremot är jag nere i "hemmafruhålet"…känner mig värdelös; bidrar inte till BNP, inte ens till familjens uppehälle, kan ingenting o duger ingenting till…ingen idé att söka jobb för vem vill ha mig o vill de ha mig så är det ett skitjobb m skitgöra o jag måste jobba heltid etc. Men jag repar mig, brukar göra det.
Äta ja…förut betydde dålig matlust en macka el så kokade jag makaroner o stekte köttbullar m gräddsås till ungarna…tog lite makaroner o dränkte in dem i gräddsås själv. Men nu…en kokt ägg m majjo…tråkigt som f*sen men enkelt. Finn Crisp m bregott o mkt Castello vit på. Nä, kan inte hjälpa dig m matbiten men du ska veta att du inte är ensam om att tappa lusten emellanåt.
Hoppas att det ordnar upp sig för dig! Pyss o kram på dig! 
Hoppas du piggar på dig snart Cattis :) Livet har ju sina svackor, nu vet du att the only way is up. Førresten har jag ætit æggrøra de dagar utan matlust, tillsammans med lite fræscha grønsaker, det funkar fint før mig.
MaMaMade - hemmafruhålet læt ju inte allt før kul. Men tænk inte sådær att ingen vill ha dig. Om du verkligen ville ha ett jobb ¨måste du tro på dig sjælv och se till att hitta något! LÆtt før mig att sitta hær och sæga. Men du ær ju duktig på mycket om du tænker efter :) Du får væl starta eget :P Førresten skriver du vældigt bra, du vet ju att en del tjænar multum på sina bloggar, du får la satsa lite på den :D Åhh måste in o kika dær btw har inte haft någon tid før blogga rpå sista tiden
Tid!!! Förut kunde man gå omkring o ha långtråkigt men nu…hinner inte med allt kul jag vill göra…o då struntar jag trots allt i mkt som anses nödvändigt av andra (t ex är det inte alltför välstädat här trots att jag är dammallergiker…o vi har husdjur trots att dr sagt åt mig att inte skaffa fler…aja baja mig)!
Sy, laga mat, baka, sticka, läsa, odla, skriva, läsa på mina sajter, besöka vänner, bjuda hem vänner, virka, brodera, resa…ja, vissa saker kostar ju en del också så ekonomin styr ju en hel del men nog har jag att göra.

Cattis, skickar styrkekramar. Tillåt dig att inte vara på "topp" just nu och strunta i om du gör avsteg, det är inte hela världen. Livet har sina upp och nergångar. När man står där på botten ser allt svart ut men det brukar ordna upp sig på nåt vis till sist, även om man inte tror det när man står där nere. Det ordnar sig! Kram
Min nödmat nr 1 är för tillfället: ICAs Bratwurst. Är jag nog hängig så käkar jag den kall. Den har bra innehåll, mkt bra för att vara svensk korv. 2 kh/12protein/22 fett per 100g har jag för mig.
Sen brukar jag ha ett par olika ostsorter hemma och kokta ägg.
Hoppas du snart mår bättre!

Cattis, hoppas du piggar på dig. Det är tufft medan det pågår. Skickar kramar!
Min nödmat, som nästan alltid går i, är avocado. Har jag tid att förbereda lite - kokt ägg med bregott. Det kan växa i munnen lite, men då vet man i alla fall att man är äten.
Fabricati diem, pvnc!
Kokta ägg har varit min räddning nu när jag varit stressad. Enkelt och nyttigt även om man tröttnar lite… Det går fort att äta också…
Hej på dig cattis 77! ett tips från mig som nybörjare ( som funkar för mig ) är att köpa en förpackning av " kött-tapas " på typ ica….finns förpackningar med typ soltorkad fläskfilé och " rent " kött..eller en färdiggrillad kyckling.
skär upp lite gurkstavar och några paprika strimlor så är du i hamn.
Har också perioder när jag inte har lust att äta, ofta sammanfaller de nog med perioder som innehåller mer värk än vanligt.
Det jag har i kylskåpet då coh försöker stoppa i mig är: Ost (typ hushållsost) skuren i kuber, ett par stycken går alltid ner. Ölkorv, ibland skär jag den i bitar och lägger i samma låda som osten. Kan ta fram lådan när jag pausar framför datorn och plocka i mig lite utan att "tänka" på det.
Rökt lax, tar en skiva i taget, ungefär vad jag fixar att få i mig. Makrill i tomatsås. Färdigkokta ägg är också bra att ha i kylen, skalas och äts med lite majonäs. Äggmjölken går också ner bra. Youghurt och hallon går oftast ner också.
Det som är mitt problem är jag inte har aptit, ingen lust att äta och ingen lust att laga nåt. Äggmjölken är på gränsen vad jag fixar liksom. De här perioderna kommer ibland också när jag ätit för lite kolisar en längre tid, det blir nästan som en lätt-depp.