Akuttips?
Vad gör ni när det akut känns gräsligt och man bara vill äta upp hela pepparkakshuset med häxa och allt? För i ärlighetens namn kan det ju kännas så ibland, även om det gudskelov är sällan.
Era bästa akuttips?

Ta en bit ost eller nåt annat.
Hur länge har du hållt på? Mit sötsug försvann efter 2-3 veckor.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
vispgrädde och bara halsa i sig

Äggröra eller avocado om suget är litet. Ostrullar om det är hanterbart. Stora kluttar bregott direkt ur asken i de där sällsynta extremfallen.
Fabricati diem, pvnc!
En stor klick vispgrädde med en bit eller riven mörk choklad (gärna Lindts 85%-iga som inte innehåller sojalecithin) är kanon. Lite sött i chokladen, men det drunknar i den feta grädden!
/Jonas
Att hetsäta godkänd LCHF-mat tills monstret tystnar är det enda som funkar för mig.
Ost, parmaskinka, sådant som är bra mat för oss. Gäller att har hemma om man blir akutsugen.
en bit camembert + en näve nötter + att sätta mig ner i lugn och ro och äta
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Just nu fungerar ostrullar med smör bäst. Nötbrödet med smör och ost är också ett alternativ. Nötter och choklad går bort för mig, det triggar mitt sockermonster.

Grekisk yougurt med en näve salta nötter på.
Moccacino känns som en hel måltid för mig. Jag har alltid haft så himla dåligt samvete när jag beställt det på café förut, eftersom det är så mycket grädde i, nu slurpar jag i mig med gott samvete! :D
Blanda hälften starkt kaffe (espresso om du har) och hälften varm choklad gjord på gräddmjölk och cacao i en stor kopp. Toppa med en rejäl klick fluffig grädde och pudra lite cacao över.
Jag måste bara få fråga…. är inte pepparkakshuset väldigt dammigt så här års???
Mitt är dammigt redan i början av januari
!!!
Jag är inte ens sugen på det då…
För mig gäller att inte ha något hemma, inte ens ett dammigt pepparkakshus. Men annars äter jag nog en redig ostbit.

Skippa peppparkakshuset och käka upp häxan. Förhoppningsvis är hon inte nån mager eländig häxa utan ett välgött fruntimmer med tanke på alla barn hon ätit. Karva dig en rejäl rumpstek och grilla över långsam eld!

Grekisk youghurt med hallon!= Mumsfillibabba!
Tack snälla ni för alla tipsen! Jag åt allt jag kom över, bl a halsade jag faktiskt vispgrädde! Det hade man inte trott förr i de fettskrämda tiderna. Men så idag kom förklaringen, mens.
Det var mycket gott jag ska ta till en annan dag när det känns så. Moccacinon mums! :-)
Halsa vispgrädde hjälper till mycket :-)

#15. den där mensen kan förstör de bästa förutsatser. jag är helt utan kontroll ibland när det sätter in.