Blåbär och hallon är det jag äter som godis/efterätt. Blåbär är dessutom stoppande, så är man lös i magen lär det ha bra effekt. Är man hård i magen ska man nog äta nåt annat, typ hallon istället.
Men alla måste ju ha sin gräns, jag äter inte blåbär varje kväll heller utan mer som vad jag unnar mig. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Vissa säger säkert nej och andra säger ja. Det beror på hur mycket kolhydrater man tillåter sig att äta.
För att veta hur mycket kolisar olika saker innehåller kan man titta i den finska livsmedelsbasen, den finns med under fliken "Länkar" högst upp här på sidan.

om den stämmer så finns de ju en massa vi kan äta som jag inte har tänkt på:;)
TACK!!!

Tack för den listan Kajsa! Rotselleri såg riktigt hyfsat ut. Det använde jag redan förut i potatisgratäng. Nu kommer det nog att bli en och annan rotsellerigratäng vid festliga tillfällen.

#5 Waldorfsallad, med majonäs, rotselleri, liten dutt äpple och valnötter (och lite annat) är inte heller så dumt
Fabricati diem, pvnc!
Kokta blåbär stoppar, råa löser.
Jag hade väl inte vräkt i mig blåbär precis, men 100g av det en fredagskväll framför teven tillsammans med lite vispgrädde är väl inte fel.
Jag unnar mig hallon och blåbär. Antingen mixar jag det tillsammans med grädde och lite sötningsmeddel och äter som glass eller så äter jag dem tillsammans med vispad grädde…

#0 linsen:
Blåbär (och hallon) har jag beslutat ska finnas instoppat i min frys alltid. Och det gör det numera. Tar någon matsked bär *ibland tillsammans med ex yoghurt, creme fraiche eller grädde.
(*Ibland betyder i detta fall typ 3-5 ggr i veckan för att vara lite mer tydlig. Ibland kan betyda en förskräcklig massa olika saker.)
#5 greensis:
Åh, waldorfsallad som är så gott. Har nog inte ätit det på flera år. Hade helt glömt att det finns. Oj, det får jag inte glömma nu igen. Har en särskild LCHF-mapp där jag samlar och antecknar alla bra saker jag vill komma ihåg - nu går jag dit och skriver.
#7 Jaså, det visste jag inte!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!