Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3028 ggr
sarahn
0

Annika i tv4

kl 9.46 börjar inslaget med Annika på tv4 i morgon stog det på deras hemsida.

Glöm nu inte att vrida TILLBAKA klockan i natt ! timmeFlört

Trevlig kväll till er alla!

Sarah

Jacky
0

Inte tillbaka utan framåt

BoelLouise
0

ja, man tar ju   f r a m   utemöblerna på våren och ställer   t i l l b a k a   dem på hösten Flört

sarahn
0

hehe ja jag vet.. hade nog hjärnsläpp när jag skrev

magma
0

Tack för påminnelsen om Annika!

Maia
0

En annan ramsa är "You SPRING forward and FALL back"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

kaisakavat
0

För mig är sommaren "normaltillståndet", den tid då allt är som bäst. Alltså är trädgårdsmöblerna framme i "normaltillståndet". Och då är det ju ett sorts "undantagstillstånd" att ställa undan dem. 

Så i min värld ställer man alltså både fram dem (från förvaring) och tillbaka dem (där de ska vara) på våren. 

Sålunda är det tur jag har er - så jag vet hur jag ska göra med klock-elendena!!Skrattande

magma
0

Jag brukat tänka att jag ser fram emot sommaren på våren och tillbaka på sommaren på hösten. Innan jag kom på den "ramsan" så kom jag aldrig ihåg hur det där var, "fram eller tillbaka, hur var det nu igen…"

I_Svea_I
0

Urk, försov mig. Går det i repris på TV4s webTV, tro?

maxiq
0

Här i Norrland har vi så korta somrar att vi inte har några trädgårdsmöbler utan vi sätter oss bara på sparken en stund… :-|

kaisakavat
0

# 7 Smart!! 

# 9 Skrattande Du är inne på nåt där, men jag envisas… (bor i norrbotten)

Inke
0

#9 Den var rolig!!

kaisakavat
0

Jo!! - jag kolllade på Annika - oooooh så kort det var. Som vanligt var hon mkt redig och bra, men hon fick inte mycket tid. Andra skulle kommentera och så gick minuterna förbi…

Hon framhöll hälsoaspekterna - särskilt att det passat diabetiker och hjärt-kärlriskfolk (bra ord av mig..). Kocken Nicklas hade gjort en brunchbuffe och det blev provsmakning. Annika fick som vanligt ge exempel på vad hon då äter och sånt hon tar bort.

Sedan skulle Annika chatta. Det finns säkert på hemsidan..

odezza
0

Före Annika var det ett inslag om sömnproblem… tänk om dom visste att många får förbättrad sömn, då dom börjar med LCHF…

"still lost in space and time"

Dessi101
0

Jag missade! Satte larmet på mobilen innan jag ställde om tiden till sommartid på den. SMART DESSI! haha!

raphanus
0

(Läses med norrländsk brytning:)

Män, hur va re nu? På höstn ställe man ju fram skotern u förråde, å då ska ju klockan måsta ställas fram. Å så sän på vårn da, så åke ju skotern in i förråde ijänn, å då måste man ju ställa tebaka klockan å.

fettbramat
0

Dessi! *asgarvar* Det var ditt inlägg på min blogg som fick mig att komma ihåg att ställa om klockan och ställa den på väckning. Jag gjorde det dock i rätt ordning.
Skrattande

Var inte ledsen, Annika hade inte så mycket utrymme i alla fall.

Eremitha
0

#16 Grymt roligt!

Fair Winds and Following Seas!

maxiq
0

Män raphanus… Ställ du in skotrn? Hän få ju stå frammä så ongarn ha nånstansch å sitte nä ha'mocken ä opptagn!

Förvånad

anki1
0

Kunde man inte ha vanlig "normaltid" året runt? jag är lite less på det här med att ställa klockan efter årstiden.  Där var det bättre förr.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

odezza
0

Jag tycker att man kunde köra med sommartid året om, då skulle det bli lite ljusare på eftermiddagen även på vintern… och man skulle slippa att ställa om sig två gånger om året… Flört

"still lost in space and time"

Eremitha
0

#21 Håller med!!! När det mörknar redan vid tvåsnåret känner man ju bara för ett IDE fram till mars.

Fair Winds and Following Seas!

sussie
0

Kocken heter Pelle.

miagumman
0

Jag och mannen satt och kollade i morse. Jag tycker Annika pratade bra och redigt men ack va lite tid hon fick! Jag skulle gärna se och höra Annika och/eller  Skaldeman i ett låååångt reportage om lchf kost där dom fick tid på sig att föra fram sina synpunkter i lugn och ro. Sen en debatt med Rössner eller liknande vore oxå superkul!!

CoffeLover
0

#24 Håller med. Jag blev rätt paff när det var över på bara några minuter. Det som störde mig mest var att kocken och reporten inte var särskilt pålästa. Det blir ju inte så mycket kvalite på frågorna då… Men Annika var jätte bra. Garvade högt när hon uttalade sig om grötens onyttighet.

Ni som missade programmet kan se det här.

maxiq
0

…men blinka inte för då missar ni Annika!

Räcka ut tungan

kalleankasmormor
0

#25 Tack, tack Coffealover! Jag missade det och lyckades inte hitta det på TV4:s hemsida. Men nu har jag sett det, tack vare dig! Annika är GRYM!

clajo
0

Sååå lite var hon väl ändå inte med? Hon fick ju fram riktigt mycket bra saker, tycker jag!

Men visst skulle det vara bra med ett längre program/inslag någon gång…

magma
0

"Naturligt, mättat fett rensar kärlen" och "naturligt, animaliskt fett" hann hon föra fram ivarjefall, jag tycker det viktigaste sades på den korta tiden. Fok är så inkörda på vegetabiliskt fett så budskapet "framför allt mycket fet animalisk mat" som hon sa i inslaget var viktigt att det kom fram.

Inke
0

Jag satte programmet på inspelning, men jag var nervös att jag gjort fel då det var tidsomställning. Men det funkade. Så då kunde jag titta på inslaget 2 gånger. Först tyckte jag att hon inte fick någon tid utan kocken Pelle fick babbla en massa, Men hon var effektiv och fick fram sitt budskap klart och tydligt. Hon är en stjärna.

Uttelille
0

Men jag tycker Pelle verkade skeptisk, ganska mycket…men det är ju vad jag uppfattade det som.

[Hannajsson]
0

det va så roligt när hon smakade på hans mat o sa

- fy va salt det här va

haha. härligt med ärliga människor!

magma
0

Ja det lät ganska skönt:) Jag tror dock att det har att göra med hennes kosthållning, jag har läst om många (inklusive mig själv) som blivit mer känsliga för salt efter ett tag på LCHF. Nyvaknade smaklökar, månntro?

[Hannajsson]
0

Ja jag envisas med att jag känner skillnad på olika kesos (den vanliga, willys o icas) medans min sambo säger att alla smakar likadant.. så jag förstår vad du menar

jag tycker allt smakar mycket mer

Inke
0

Jag har också märkt att jag har blivit väldigt saltkänslig. Kan inte köpa ekologiskt smör utan håller mig till osaltat.

kaisakavat
0

#23 Förlåt mig - kocken heter Pelle. Jag skrev Nicklas - vart sjutton fick jag det ifrån..

Laurel
0

Tack Coffelover!

Jag glömde bort programmet men nu fick jag se det i alla fall tack vare dig!