Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4780 ggr
Katarina2
0

OT-Bubbelbadkar

Är det någon som vet vilka produkter som lämpar sig bäst till bubbelbadkar?…Badsalt…oljor..m.m.

Har precis blivit innehavare av ett bubbelbadkar men har hört att man ska undvika badsalt m.m.

Stämmer det eller finns det några undantag?…Tycker det vore synd om man inte kunde ha lite doft i badet när man ligger där…doftljus går ju naturligtvis att använda …men det är inte riktigt samma sak.

magma
0

Jag har bubbelbadkar. Använder visserligen inte just salt så ofta men det har hänt, samt badbomber och även eteriska oljor använder jag ibland. De tar man ju bara några få droppar av. Har haft badkaret sedan 1997 och än så länge fungerar det felfritt:)

Katarina2
0

Okej..Tack för svar…då kanske det är så att man bara ska vara lite mera sparsam när man häller i …Flört

maxiq
0

Jag funderar på att skaffa ett bubbelbadkar nu när jag har gått över till LCHF. När jag åt kolhydrater så räckte det ju med lite ärtsoppa och ett vanligt badkar…

Generad

kalleankasmormor
0

Vi har ett Westerbergs Tongabadkar 3000, som vi 2002. Min man och jag använder det 1-3 gånger/vecka. Vi ÄLSKAR att bada. När vi köpte det ringde jag Westerberg för att få svar på de frågor du ställer. De svarade att man kan använda ALLA badprodukter i deras kar. Vårat badkar är som nytt och det har inte varit några problem med badsalt, oljor, bomber eller något annat. Jag tycker du skall ringa tillverkaren av badkaret för att höra.

Skogstrollet
0

Var bara noga med att köra rengöring av systemet då och då annars badar du dig inte ren om man säger så…

greensis
0

Vi har haft bubbelbadkar sedan vi gjorde om badrummet våren 2005. Det är ett jättestort hörnbadkar, som rymmer alla tre barnen samt en förälder (om man som vuxen viker ihop sig lite). Vi har sällan oljor, badskum och sånt, mest för att det torkar ut hyn så mycket. Vi badar ofta, ofta, men inte så ofta med bubblor, fast det händer, det med!

Torkar ur det löpande och bubblar ur det med något klorinlikande varannan månad (eller oftare om de varit hårt bruk)

Fabricati diem, pvnc!

kalleankasmormor
0

Just det - rengöring med klormedel är viktigt. Vårat badkar spolar ur sina hylsor av sig självt en stund efter vi badat.

Jag har fått veta av tillverkaren att man kan använda båtvax för att få tillbaka den där härliga skinande glansen på karet - någon som provat?

greensis
0

#7, Nej, inte ännu, men rapportera gärna här om du testar1

Fabricati diem, pvnc!

kalleankasmormor
0

Jäpp - skall bli!Skrattande

Katarina2
0

Har också hört att båtvax ska vara bra…

Vår försäljare sa att maskindiskmedel(en tablett) var det bästa att göra rent badkaret…ca 1 gång / månad ..naturligtvis beroende på hur mycket man använder det…

Jag har nu införskaffat badsalt(som inte skummar), tvål. schampoo,balsam,inpackning, body scrub och lotion…allt i honung/milk lukt…doftljus i vanilj lukt..och har just nu avnjutit ett bad…mycket skönt! tack alla för svar..jag badar med förstånd och LCHF -klokhet..:)

magma
1

Försäljaren som jobbade där vi köpte badkaret sa också att båtvax var bra.

MaMaMade
0

Åååh…! Fast jag vill hellre ha en bubbelpool. Är inte riktigt säker på vad källan skulle säga m ett stort badkar som säkerligen skulle fyllas *betydligt* fler ggr än vad vårt vanliga badkar görs nu…Poolen behöver man bara byta vatten i 1-2 ggr/år.

Spänd i rygg o nacke…lite huvudvärk…varmt vatten m bubblor skulle vara *mkt* välkommet just nu!

greensis
0

Om du letar på Mique (borde finnas butiker i de flesta större städer) har de en väldigt trevlig serie hållare som man fäster med sugproppar på kaklet. Vi har jättemånga värmeljushållare som sitter på väggarna runt badkaret - och vinglashållare som man sätter med sugpropp på badkarskanten. De ligger undanlagda i en låda tills det otroliga tillfället då jag och min man har möjlighet att bada bubbel i lugn och ro utan de tre småbarnen… Den som väntar på något gottOskyldig

Fabricati diem, pvnc!

MaMaMade
0

Vi drömmer om att göra om "syrummet"…"mitt" rum…till spa när ungarna blivit flygfärdiga. Det räcker m att sonen drar o det blir om 4 år.

Då ska vi ta upp en dubbel balkongdörr i väggen mot söder o bygga en stor altan utanför. Framför dörren ska bubblet stå, så man kan öppna upp på sommaren o få lite utekänsla. En ångbastu/dusch i ena hörnet o några sköna fåtöljer + en dörr in till badrummet som ligger bredvid. Ska skaffa tockna där vinglashållare så de finns den dagen vi sätter igång… Skrattande

Katarina2
0

Åh…vinglashållare måste man ju ha!…Ska genast börja leta!