Baconjakt!
Kunde inte låta bli att småle åt mig själv igår. Var inne på ICA, skulle köpa bacon och blev jätteförvånad då det i princip var tvärslut på alla märken och sorter sånär som på två futtiga paket tärnade. Kan inte minnas att just det varit slut när jag ska ha. Min spontana tanke blev: Jaha… nu har alla börjat äta LC så nu är bacon slut hos leverantören!!! Hahaha….
Köpte naturligtvis de tärnade då även om jag hellre vill ha skivat…
Ha en skön dag!
Oj oj, vilka löpsedlar det skulle kunna bli av detta…
Numer pensionär i Nynäshamn
Vad kul, fast inte för dig som inte fick något, men kan det verkligen vara så att folk äter mer av det.
Haha, ja det är ju kul.. Jag tror att detta är början till något "stort" inom "friskvård"..
Jag har haft en liten tanke de sista dagarna; tänk om jag skulle ta och skaffa mig en tröja där det stod: JAG ÄTER LC.
Det skulle vara kul att se vad som hände.. 
Ja, verkligen, Stumpan! Men gud vad många som skulle fråga vad det betyder och så dessa eviga förklaringar. Ha, så folk har börjat hamstra bacon. Vet inte varför, men jag tycker fortfarande det känns lite fult att äta en massa fett (förmodligen för att jag egentligen tycker att det är äckligt med fettränder på kött).
Kolla i affären vilka är det som handlar bacon, smör osv. Är det de smala eller de överviktiga? Jag skall faktiskt ta och kolla.
Jag ser att många överviktiga köper lättprodukter och mycket kolhydrater, flingor, bröd osv. Lättyoghurt med frukt och socker, lättmjölk och lätta.
Bra idé, Mervi, jag ska också smygkolla i varuvagnarna!!
Fast det kan ju vara överviktiga "på nedgång" som handlar vispgrädde och bacon - om de är LC/HF:are! :D

jag har hittat en jätte bra bacon på LIDL..
400 gram för bara 19kr.
Sen har dom alltid billigare grädde och cremefraishe oxå men man får kolla innehållsdeklarationen noga..
Korv & leverpastej finns också utan kolhydrater på Lidl.
Svensk mat som påstås vara så bra, har mycket mer tillsatser i charkuterier, typ potatismjöl och druvsocker…

vad är LC?
LC betyder LowCarb och innebär att man äter mat med reducerat innehåll av kolhydrater. I praktiken blir det att man undviker mat med socker, mjöl, ris, pasta och potatis.

aaha okej. =)
Ja, Stumpan… varför inte göra lite reklam, det skulle väl inte skada. Finns ju såna där bildekaler med hundraser på som det står t ex:
EN FYRBENT KAMRAT, GOLDEN SÅKLART!
Vad sägs om: NYTTIG MAT, LC SÅKLART!… ??? *S*
Är baconet på Lidl utan någon form av socker?
Jag skulle inte drömma om att köpa något med socker eller potatismjöl, ej heller det livsfarliga glutamatet (natriumglutamat, E621). Ska man bara lära sig ett enda E-nummer så är det detta! Det är SÅ skadligt för vår kropp.
Det är på Lidl som överallt annars att man får kolla.
Jag äter inte heller E621 som jag länge har misstänkt många av min krämpor för (googla så får ni se själva).
På Lidl är det lättare att hitta mat utan tillsatser, men man kan inte handla där heller utan att läsa på förpackningarna.
E621: MONONATRIUMGLUTAMAT
Beteendestörningar som paranoia, djup Depression, extrem vrede. Epileptiska anfall (petit mal). Fosterskador. Försenad tillväxt. Har orsakat hjärnskador hos alla 14 djurarter som testats med ämnet. Hormonstörningar. Koncentreras i moderkakan och utsätter fostret för dubbla koncentrationen som modern har! Deklareras ofta som "smakförstärkare". Konvulsioner. Kvinnlig sterilitet. Leverskador. Nervcellsförstörelse. Orsakar "Chinese Restaurant Syndrome". Om Ni äter på kinesiska och japanska restauranger, be dem undvika glutamat! Provocerar fram astmaattacker. Svåra allergiska reaktioner. Ögonskador. Övervikt.
Detta hittade jag när jag googlade, skrämmande, det finns säkert många fler uppgifter om glutamat.
#16 OK, då har jag troligen svaret.
Jag åt buffé på asiatisk restaurang häromdagen och känner mig konstig efter det, säkert var det glutamat.
Så fort jag äter "ren mat" som jag lagar själv vet jag att jag mår bra, jag stupar däremot alltid efter att jag ätit borta, hur bra det än ser ut….
Jag börjar mer och mer misstänka glutamat E621 som orsak till att jag blir svälld och förstoppad, ibland knip.

Oj..e det så farligt…har alltid undrat vad alla dom där E:n står för..
Skall genast kolla om jag har nåt livsmedel hemma med just E621.
E det nån som vet varför den finns i maten? Varför alla dessa E:n?
E621 kallas smakförstärkare, så ibland står det inte där som nummer utan just som smakförstärkare. Jag vet inte varför man måste ha det, kanske det ger mer smak, tänkte på att det kallas smakförstärkare.
Arromat och Grillkrydda innehåller E621 och de är ju smakförstärkare…
Jag använder en örtkrydda som inte innehåller E621 eller några andra E:n. Den heter Herbamare.
#22 Den har jag också, det finns en till Trocomare, har Du testat den?
Jag har haft den också någon gång, den är lite starkare om jag inet mins fel.
Nu är det nog dags att byta tråd Mervi!
Den här handlar om Baconjag och har "spårat ur" till annat.
Jag skriver en ny om E621

Jag använder Lawry´s men på paketet står det att innehåller 0% kolhydrater men i innehållsförteckningen finns socker med????Hur är det möjligt?

När socker ligger efter salt, brukar jag tänka att det är så lite att det inte påverkar innehållsprocenten.