Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1918 ggr
asafo
0

Nybörjare....

….både på sajten och med kosten…

Kan man på annat sätt än via mail, hålla koll på vilka inlägg man skrivit och bevaka svaren?

Ibland är det svårt att hitta rätt rubrik för en fråga. Är det så alltså att när man har en fråga, så ska man börja en ny tråd?

Och så en matfråga :-)

Antar att buljongtärning inte är bra. Vad kan man ta istället?

Som sagt….nybörjare :-)

Aniara4
0

Det finns en rubrik i vänsterkanten som heter "Mina inlägg". Tyvärr funkar den inte så att de trådar som det senast skrivits i hamnar överst, så har man skrivit på många ställen blir det lite oöverskådligt efter ett tag.

Det första man ska göra när man har en fråga är att använda sökfunktionen. Ofta hittar man då ett svar på sin fråga, eller så hittar man kanske en tråd i samma ämne där det passar att man skriver sin fråga. Det är ju så ohemult många trådar på det här stället!

Angående buljongtärningen kan du t.ex. söka på buljong eller på glutamat så ser du varför en del vill undvika glutamat och vad de använder istället.

dahlith
0

Funkar det inte som Aniara sa så kan du alltid gå in på "Min sida" och välja "inlägg" då ser du vilka trådar du har svarat på och de som är mörkmarkekrade är de trådar som har fått svar.

Min sida hittar du för övrigt ifall du tittar längst upp på denna sida och den näst sista fliken heter min sida.

asafo
0

Ok, Tack.

odezza
0

Om det är en särskild tråd som verkar intressant, och som du vill bevaka, så kan du "bokmärka" den, genom att klicka på "bokmärk", som du hittar bland knapparna ovanför varje inlägg. Sedan hittar du dina bokmärken under knappen bredvid sökfunktionen uppe till vänster.

"still lost in space and time"

molana
0

Välkommen hit!

Margareta
0

Välkommen!

Att en del av oss inte använder buljongtärningar har med E-nummer att göra. Man gör som man vill med det. Det finns buljong utan E-nummer på hälsokost.

Många på det här forumet kokar egen buljong. Det är lättare att veta hur man skall råda dig om man vet vad du vill använda den till

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Innehåller inte buljongtärningarna transfetter också.

asafo
0

Det där med sökfunktionen funkade inte. Odezza, det där har jag upptäckt nu :-)

Jag har bara buljong ibland, orkar nor inte göra egen. Men tänkte att kanske fond är bättre än tärning?

Och transfetter?

Tack tack

Margareta
0

Den som har frågor om forumet kan fråga på http://support.ifokus.se

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Jag har inte använt buljongtärningar (eller någon annan form av buljong för den delen) på åratal…Tycker inte att det känns så nödvändigt. Det finns buljongpulver på hälsokosten som jag köpte när mitt första barn var något år, eftersom det var saltfritt/i det närmaste saltfritt. Kanske du kan hitta ett bra alternativ på hälsokosten?

asafo
0

Nån annan? Om ersättning för buljongtärning?