Ännu en presentation
Halloj!
Jag deltar i stimmet av presentationer, är också en sån som skrivit lite och läst mycket en tid.
Är en 41-årig hästgalning med livslångt matmissbruk, uppfödd på mackor som jag är. Har tappat ca 10kg med hjälp av GI och promenader och ytterligare 5 kg med LCHF. Nu går det dock ytterst sakta men jag är väldigt nöjd med måendet på den här kosten. Mitt häftiga temperament (har blivit kallad ilsken av mer än en person) har stillat sig betydligt, jag slipper energikriserna som förut fick mig att äta i förebyggande syfte och självkänslan har växt ordentligt. Livet är helt enkelt roligare med LCHF och det finns så mycket gott man kan göra, tack alla för recepten som finns här!
Är utbildad inom jordbruk men jobbar på en statlig myndighet (där allting firas med hjälp av tårta, fikabröd och godis… det är näst intill ett arbetsmiljöproblem). Trivs för det mesta rätt bra men längtar ibland ut. Fritiden ägnar jag huvudsakligen åt mina djur, 3 hästar, 2 katter och en kanin. Har ett stort mål med en av hästarna, kvalitetstävlan i september. Meningen är att jag ska vara rejält trimmad till dess, hästen blir det på köpet.
Tror det var allt för nu.
// Lena.
Hej o välkommen till oss Lena! MaMaMade blivande 44-åring; 3 ungar, 1 Gube, 2 katter, 2 hundar i huset samt just nu en massa myror i köket! 
Hej och välkommen hit Lena!
Vi har hund, tre katter och en gravid shetlandsponny!
Numer pensionär i Nynäshamn

Hej och välkommen.
Hos oss är det till barnens förtvivland lite djurbegränsat, men mest av allergiskäl.
Fabricati diem, pvnc!

Välkommen hit! 

Välkommen Lena!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Välkommen hit!
Tack alla! Jag känner mig väldigt hemma här och samlar på alla era recept, tips och råd. Det är skönt att man inte är ensam om sin matproblem.

Hej Lena välkommen hit. Också hästnörd ser jag. Gillar också att göra foderstater åt hästar. :)
Har gubbe, 4 hästar, 2 hundar, 6 katter och 2 undulater. hihi
Tack gejsa! Jag tycker det verkar vara många djurfreaks här, är det för att vi varit mer noga med våra djur än vi varit med oss själva? Hur som helst har vi ju viss erfarenhet av foderlära och det går väl alldeles utmärkt att räkna både hö och ägg.
Jag försökte mig på MinMat igår men fick ingen snurr på det, kom liksom inte in…. Vad kan det bero på?
Jag har svarat detta tidigare:
Det funkade inte för mig heller från början, men det löste sig via ett mail till tbbw82@gmail.com . Det var bara att ange användarid osv. så kom det ett aktiveringsmail strax därpå. (Han sköter den delen manuellt så det tar ju den stund det tar)

Varmt välkommen hit papope!!

#9# Jag hade inga problem att komma in där. Du måste ju först logga in som ny medlem men det förstår du nog. :)
Det var lite krångligt i början att skriva in det men efter någon dag så gick det bättre. Jag använder den varje dag för att kolla så jag inte äter för mycket eller för lite.
Tack Blenda01, jag har nu skickat ett mail till adressen du angav. Känner att jag behöver lite bättre koll på vad jag äter, utan att behöva bli nitisk. Tänkte registrera det jag äter i små perioder då och då så inte det tidigare beteendet med trots mot mig själv sätter in igen…. men man kanske mognat