E Nummer
Hej är ny här och undrar ska man undvika alla E nummer .
Om inte vilka är godkända.
Det är lättare att tala om för dig vilka du ska undvika.
Undvik E621-625, glutamat av alla sorter. Resten är upp till dig själv. Låna eller köp boken "Den hemlige kocken" så får du massor med info om vad som är dåligt för alla E-nummer är inte dåliga.

Tack för tipset .

Oj! Hade inte en aning om att det fanns så många E-nummer. Jag har inte kunskaper att av göra vad som är ok och vad som är giftigt. Askorbinsyra t ex är ju ett naturligt ämne, men det är ett av de få jag känner igen i listan.
Får skriva ut den och ha med till affären 
Fair Winds and Following Seas!
Dom mesta är skräp, men några enstaka går bra.
Min personliga regel: Vet jag inte vad det är för något så köper jag inte produkten. Det gäller både e-nummerna och andra ingredientser i produkterna.
Det som jag vet vad det är för något och vet att det är dåligt köper jag såklart inte heller.
Man undviker de E-nummer man vill undvika - det har egentligen inget med själva LCHF-kosten att göra utan blir bara ett naturligt led i att äta nyttigt - när man väl börjat analysera innehållsförteckningarna.
Numer pensionär i Nynäshamn

Hej finns mycket skrämande som dom stoppar i maten.Jag hittade en Dansk sida med vilka e-nummer man ska försöka undvika.Hoppas man kan lita på den.Den heter www.toft.dk/e-nummer/

Ät så mycket råvaror som möjligt, mycket godare, nyttigare, inte helt sällan fetare - och helt utan tillsatser!
Läs "Den hemliga kocken". Den avslutas med lista över E-numren, deras funktion och ev. skadlighet.