Vitaminer
Jag har ju inte läst hela SSS boken så jag vet inte riktigt vilka vitaminer han rekommenderar..
Jag har alltid tidigare ätit Mivitotal - en flytande som innehåller alla vitaminer..
Vad tar ni andra för vitaminer eller kosttillskott?
Jag äter kosttillskott som princip (tror inte vår "utarmade mat" ger nog längre), men slarvar och äter dem inte jämt fast jag borde.
När jag var gravid mådde jag utmärkt och slapp foglossningar med hjälp av Magnesium, så det fortsätter jag med. Då slipper man även kramp och myrkryp i benen.
Vår kost är låg på Kalium, så det äter jag, men det är slut just nu.
Jag blir piggare och mår bättre av B-vitaminer, så jag brukar köpa B-komp eller nåt annat kraftigt på Hälsokosten.
Q10 är något jag är övertygad om gör mig PIGG, det äter jag när höst- och vårdepressionerna sätter in.
Jag har många gånger läst igenom och funderat över mina vitaminer och mineraler utifrån den här sidan:
(Klicka på Vitaminer & Mineraler)
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag har ju ännu inte börjat med denna kost (laddar mentalt och försöker läsa på…). Tanken har slagit mig också vilka tillskott man bör ta. Just nu tar jag Apotekets Mitt Val med 12 vitaminer och 8 mineraler men det innehåller inget Kalium. Kan jag fortsätta med Mitt Val efter att jag börjat med kosten och tillägga Kalium. Behöver jag tänka på något annat?
Jag tar Mivitotal för att vara på den säkra sidan, tycker att den är mycket bra. Den innehåller det mesta man behöver, även Kalium. Brukar komplettera med extra magnesium och även kalcium eftersom jag inte äter så mycket mjölkprodukter.

jag skall nog hålla mig till min mivitotal och köpa magnesium tabletter oxå. Det blir nog bra.. Tack för tipsen…
Ni glömmer det viktigaste! Omega 3-kapslar. Jag har just frågat Annika Dahlqvist om kosttillskott och hon menar att man bör fortsätta med dem trots att man äter så mycket mättat fett, dock kan man skippa dem de dagar man äter fisk. Ja, man borde faktiskt äta lax ett par gånger i veckan - jag glömmer det faktiskt, trots att jag har lax hemma i frysen! Själv äter Annika Omega3, men inget annat kosttillskott.
Du äter många olika sorter, Margareta. Men inte ska du väl behöva bli deppig i höst när du äter LC!!!
Och nu när vi har varandra och kan ge stöd på de olika forumen.
Jag äter inga tillskott alls-men sen är jag lite busig och äter fullkornsbröd och frukt i smyg
jag är ju inte alls så strikt som många andra här så jag ser på min Hälsovakt att jag har bra värden.
#5 Tack för omtanken Gittan, men jag har ätit LC 1½ år nu och sen förra hösten har jag inte gått ner nämvärt i vikt, under sommaren gick jag ner 9,5kg som jag hållit sen dess.
Jag mår bra ändå, men vill gärna gå ner i vikt också.
Jag behöver nog mina kosttillskott ändå.
Glöm bara inte Omega3, Margareta!
#8 Precis, men jag skall fixa till så att jag kan börja räkna på det, för jag tycker jag får i mig en hel del via maten…