Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: om-sajten
Läst 3344 ggr
solskensbarn
0

Namn på forum

Är det inte någon mer än jag som tänkt tanken att detta forum kanske egentligen har fel namn? Jag associerar inte till den typ av kost som diskuteras här utifrån namnet, egentligen.  Bara en liten tanke en sen fredagseftermiddag………..

lundsabin
0

Jo, håller faktiskt med dig nu när du säger (skriver det). Man tänker ju mer i linje med att kolhydrater är ngt som SKA vara med i kosten. Kanske "kolhydrater out of fokus" eller ngt sånt.

Mervi
0

Jag håller inte med.

Wildrat
0

Jag håller inte heller med. Vi har ju fokus på kolhydraterna… Att de är dåliga. Och hela sighten heter ju i fokus så det går inte att ta bort.

Glennart
0

Jag tycker det är ett utmärkt namn. Annars skulle det kanske heta lowcarb.ifokus eller lågkolhydratkost.ifokus men det tycker jag inte låter lite fräscht.

Mervi
0

Jag gillar namnet, det är inarbetat och bra.

dufva
0

Namnet kommer sig väl utifrån namnet lowcarb som funnits länge i många länder.

Vi här trycker ju rätt mycket på fettbiten egentligen så "fett i fokus" kanske vore korrektare.

Att göra ett namnbyre idag är väl inte så påkallat eftersom förvirringen väl då snarare skulle öka..

KIF börjar ju vara väldigt inarbetat idag.

Glennart
0

Finns ju till och med omnämnt i pengarna ideologin kostråden!

Mizzi
0

Jag håller med, när jag började vara på Norsk Skogkatt i fokus trodde jag denna sajt var en sajt som förordade kolhydrater, det tog lång tid innan jag ens tiitade in här.

Den borde kanske heta som skaldemans bok GI Noll eller lägga till en nolla framför ordet kolhydrater, eller varför inte kolhydratsfri kost eller lågkolhydrats kost ……..

Margareta
0

Ja varför inte…

Att det blev så här var för att jag kom från en mailinglista som heter Kolhydratriker - vi som inte tål kolhydrater. Det kändes krångligt som namn och eftersom sajten mest handlar om klolhydrater även om det är för att vi undviker dem - så tycker jag själv det är helt ok.

Det viktiga för mig är att det INTE är ett namn som förknippas med bantning

Numer pensionär i Nynäshamn

maxiq
0

Vi kan behålla namnet men skriva det kolhydRATer.ifokus istället …om ni förstår vad jag menar? :-P

Ladybird
0

Jag som är norrlänning förstår ju RAT i alla fall.

maxiq
0

Jag är mer orolig för sörlänningarna… ;-)

kitabu
0

Vart tog mitt inlägg vägen?

Man ska aldrig ändra ett vinnande koncept. Detta forum har mer än 1700 medlemmar. Det säger väl allt. Börjar vi få ont om fakta att skriva om när vi ger oss på själva stommen i tillvaron?

Jag vet att föreslog en annan bild, det blev sådan uppståndelse att ville dra tillbaka tråden.

Om detta forum ska byta namn, vilket jag alltså INTE tycker, kan det endast bli till

MargaretiFokus 

med en bild av Margareta.  Det är hon och hennes trogna som bär KiF i med och motgång. Nu är KiF välkänt i Sverige. Inte bara i de böcker vars författare tänker som vi gör, utan KiF är även känt och fruktat i andra lägret.

Låt oss enas och fortsätta  motståndet mot SLVs kostråd.

lundsabin
0

Ja, jag lägger mig… spelar inte så väldigt stor roll för mig faktiskt. Och uppenbarligen så har väldigt många medlemmar hittat hit "trots" namnet, så då måste det vara bra!
Jag tvärvänder och tycker att namnet mycket väl kan stå kvar!

(och maxiq, så som väldigt mycket sörlänning, längst ner i princip, så förstod jag inte riktigt….Generad )

maxiq
0

Hehe, ett RAT är helt enkelt något man ratar, dvs väljer bort.

parsley
0

# Tack Maxiq (som fö lärt mig en ny fräckis idag), som sörlänning känner jag inte till begreppet RAT.

I början tyckte jag kolhydrater kändes fel som namn, men googlar man på LCHF lär man ju hitta hit och det är ju huvudsaken.

Margareta
0

Parsley - det var lite så jag tänkte och många har googlat hit på just det ordet. Kolhydratiker var för långsökt…

[slamslams]
0

Jag tycker inte att vi skall byta namn, vi har ju kolhydraterna i fokus ( håller ögonen på dom) det är väl bra.

Mimsivimsi
0

och om det nu är någon som råkar hamna här efter att ha sökt efter kolhydrater kanske denna person kan ändra åsikt efter att ha läst lite information här inne!!

Glennart
0

smörsekten.ifokus

smöretsvittnen.ifokus ?

kitabu
0

sekt och vittnen bör nog undvikas.

Alla kommentarer här visar att vi verkligen har kolhydrater i fokus.

magma
0

#20: SkrattandeRäcka ut tungan

birma
0

_-ett hopp fram till mars 2008-

_Jo, när jag hittade till Kolhydrater iFokus reflekterade jag över namnet på forumet. Tyckte (tycker) det låter som att kolhydrater föredrages. Man ska ju gå på det första som faller in sägs det och i detta fallet var det - här gillar vi kolhydrater.

Besika
0

Googlar man på "kolhydrater" är detta forum den tredje träffen… :)

birma
0

På tal om inarbetat KiF. Jag är inte alls mycket på Katter iFokus (fast höll till på ett motsvarande annat kattforum varje dag tidigare). Annars är det bara Kolhydrater iFokus och Katter iFokus som jag deltagit aktivt (skrivit) i hittills och som står som "Mina sajter".

Så man är väl en KiF x 2 då.

Katter bör inte heller äta kolhydrater förresten, så det finns likheter förutom förkortningsnamnet.

/KiF:are x 2

Margareta
0

När jag startade forumet var det fråga om att hitta ett namn sm var enkelt att skriva och stava så att forumet blir lätt att hitta.

Vi är ju ganska fokuserade kring kolhydrater även om vi inte äter dem…