Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3006 ggr
maxiq
0

OT - Push-up

Aftonbladet når nya höjder när de anordnar en omröstning om vilket som är "bästa modeuppfinningen någonsin". Bland kandidater finns:

• Push up-bh:n
  • Trosor/tights som håller in magen
  • Skor med stilettklack
  • Jeans som sitter på höften
  • Minikjolen
  • Axelbandslös bh
  • Stringtrosan

De flesta av dessa plagg har väl tillkommit för att behaga männen och inte av praktiska skäl. Leder just nu gör Push-up-behån följd av stringtrosan.

Är det nu Aftonbladet Klick eller Aftonbladet Mode som har omröstningen? Näppeligen! Det är Aftonbladet Kvinna!!! :-O

För övrigt anser jag att Push-up är "falsk varudeklaration"

Babz
0

Ja, aftonbladet svingar sig till journalistiska höjdpunkter! Flört

"falsk varudeklaration" - hurdådå, maxiq?

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

maxiq
0

"What you see is not what you get"

Räcka ut tungan

Medlem
0

"De flesta av dessa plagg har väl tillkommit för att behaga männen och inte av praktiska skäl."

Jag instämmer! Så tråkigt detta att hjärntvätta kvinnor med sånt skit.

greensis
0

Jeans som sitter på höften är "bästa modeuppfinningen någonsin" Que? Ett plagg som hos de flesta gör att knappen döljs av midjan?

Strumpbyxor/nylonstrumpor gillar jag. Tänk att slippa hålla på att trassla med varma täta sidenstrumpor under en kort kjol, halka hittan och dittan med strumpebandshållare, korsettliv och andra nödlösningar. De är inte så sexiga, men det är meningen att man ska kika på benen, inte hala upp kjolen för att ta sig en titt. (Den som försöker det på jobbet kommer att få en pärm mellan ögonen och en armbåge i solar plexus)

Fabricati diem, pvnc!

Babz
0

#4 - Skrattande

Tyskt ordspråk

clajo
0

Har använt stringtrosa kanske två gånger någonsin och tänkte hela tiden; "Åh, vad de åker in i baken!"….Så kom jag på att….eh…den skall vara så! Idag finns många andra bra modeller om man inte vill att troskanten skall synas utanpå kläderna.

Har en kompis som använde de jämt och jag frågade om hon inte tyckte det var obehagligt men hon svarar att man vänjer sig. Varför skall man vänja sig vid något som är obehagligt? Varnade henne för svampinfektion och jodå - hon åkte på en sån efter ett tag (trosorna är ofta i syntetmaterial).

Push-up kan väl vara snyggt, med måtta. För maxiq; det är ju inte så att bara för att man får see så betyder ju inte det nödvändigtvis att man också get… Flört 

Om jag vill känna mig lite snyggare vid festliga tillfällen har jag inget emot att ha nåt som håller in eller lyfter upp under. Särskilt om tyget i sig är lite avslöjande. Använder smink också för övrigt - det är väl också falsk varudeklaration i så fall?

maxiq
0

Japp! Smink går också bort! Särskilt i Charlotte Perelli-klassen. Att kvinnor använder push-up är ju som om vi män skulle gå omkring med tubsockar nedstoppade i kalsongerna.

Blow
0

Jag tycker att det kan vara ganska tröttsamt att ens val av klädsel och smink så ofta ska förklaras utifrån vad män sägs gilla och inte gilla.

#3 Hjärntvätta kvinnor med skit? Jag har en egen estetik, smak och sexualitet, oavsett om det "behagar män" eller inte. När det gäller det, är jag faktiskt rätt ointresserad av vad "män tycker om".

Jag tycker också att det är så tråkigt att det antyds att ens utseende skulle handla om att marknadsföra en vara eller att det alltid anses vara just män (och typ vilka män som helst) som ska ta del av den varan.

blodtopp
0

Det finns ju kallingar med inbyggd tubsocka, maxiq. Det är inte bara till oss fruntimmer det skapas kläder med falsk varudeklaration numera *S*

clajo
0

#8: Skrattande  Ha, ha! Fast era saker kanske inte hamnar nere vid knäna, så småningom…

Det känns ju mer behagligt att ha sina maraccas fastsurrade ordentligt; det gör faktiskt ont när de inte har ordentligt stöd. Men visst, de behöver ju inte tryckas upp till hakan, det håller jag med om… (Push-up betyder ju en sak; det betyder inte att det nödvändigtvis finns med extra "fyllning", som ju i så fall skulle vara en tubsockas funktion!)

Är inte heller ett fan av Perelli-sminkning, är själv mycket mer diskret än så. .. men tycker faktiskt att smink är kul!

DaMum
0

Ja det är konstigt att människor värdesätter sånt här, och betecknar det som viktigt också.

För mig som har B52-or, är push-up ett hån. Möjligen skulle jag kunna använda mig av Öresundsbron eller Golden Gate och uppnå liknande effekt, ity hängbroprincipen är den enda som funkar på mina H-kupor.

Visste faktiskt inte att det finns kallingar med inbyggd fyllning! Herreminje, så fånigt! Jag vet inte en endaste tjej eller kvinna som ärligt talat, handen på hjärtat, kollar på sånt och tycker att det är VIKTIGT!!!

Tycker man att en person är tilldragande, så är det personligheten som kommer i första hand. Eventuella fysiska före- eller efterträden blir ju precis så bra som de är.

Tycker jag…

Kram!

Medlem
0

#8 Problemet är att hjärntvätten påverkar mest tonårsflickor. Vad vuxna gör är faktiskt ointressant eftersom det är deras egena val. Men tonåringar som hela tiden hjärntvättas och som det resluterar till att de börjar svälta sig för att passa in är vad jag kallar hjärntvätt som har farliga konsekvenser.

Blow
0

#12 Jag tycker personligen att det verkar mer "hjärntvättat" att betrakta en kvinnas klädsel som "falsk marknadsföring" och korta kjolar som nåt som endast finns för att "behaga män".

Jag uppfattar #0 som ett exempel på hur man kan kritisera en klädsel som ofta förknippas med kvinnor, samtidigt som man både hävdar att den klädseln gillas av män och att det bör betraktas som falsk marknadsföring om kvinnan skulle se annorlunda ut naken. Hur ett sånt inlägg kan uppfattas som en kamp mot hjärntvätt och svält är för mig obegripligt.

Medlem
0

#13 "Hur ett sånt inlägg kan uppfattas som en kamp mot hjärntvätt och svält är för mig obegripligt."

Det var min egen reflektion att såna kläder medför problem för tonårsflickorna. Varför skulle tonårsflickorna svälta sig för? Jo för att kunna ha såna kläder på sig för det har blivit som norm, att skönheten ligger i sånt. Och inte tala om silikon och fettsugning. Så det är hjärntvätt enligt min mening.

Yakamoto
0

För mig är valet självklart. (även om det inte finns på listan) S M I N K!

Jag använder det inte så ofta längre men gud vad jag älskar mitt smink. Jag kan göra mig vacker, ful, "trasig", lösaktig, smalare och tjockare. 

Förövrigt använder jag verkligen inget av det som står på dendäringa listan.

pitch
0

Själv föredrar jag kvinnor osminkade med gravitationen synlig så hav förtröstan ;-)

clajo
0

Olika skönhetsideal har väl förekommit i alla tider och i alla kulturer?! En del sätter en tallrik i underläppen, en del har fjädrar i håret och andra använder mascara.

Är glad att jag inte lever under 1700-talets krav på minimal midja och behöva svimma pga korsetten.

Eftersom jag inte har en pojkaktig kropp med platt byst, tycker jag att det är skönt att det inte är 20-talet.

Är också glad att jag inte föddes i Kina för x antal år sen och fick mina fötter lindade som baby, för att inte fötterna skulle få växa normalt och bli "för stora".

Det är alltså inte bara västvärldens ideal som är skruvade! Visst blir vi överösta med skönhetsideal varje dag och det är klart att det påverkar tonåringar (och även vuxna). Men den stora skillnaden är mediautbudet, som gör att det blir mer påträngande. Annars har både kvinnor och män i alla tider antsträngt sig för att se bra ut, enligt deras kulturella värderingar. Sen kan man ju anstränga sig mer eller mindre…Glad

MaMaMade
0

Bästa uppfinningen när det gäller kläder är annars gummibandet!

Melonerna bör hållas på plats m en stadig BH så att de inte skvalpar omkring o är i vägen. Har man inte meloner utan små schalottenlökar är man avundsvärd i mina ögon! Bomull är att föredra, iaf till vardags o samma gäller de nedre regionerna; rejält m tyg i bomull som håller värmen o inte orsakar candidainfektioner. *Basta*!

Push-upfillingar är ju löjligt! Skulle ngn m ett brännbollsträ instoppat i brallorna stöta på mig skulle jag springa för livet åt andra hållet…

Oskyldig

Mona-Stina
0

#18 Tydligen är jag avundsvärd. Alltid något.  Skrattande

greensis
0

#18 Poäng till MaMaMade! Gummibandet (och trikå generellt) är en toppenuppfinning. Fast jag gillar strumpbyxor i alla fall (så det såFlört)

Fabricati diem, pvnc!

Shawy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I värsta fall kan det ju bli så här olyckligt också Förvånad

Se bilden!

Tilda-T
0

#21 Precis passande min  sjuka humor, så fick man sig ett asg idag också ,tack!Skrattande

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

clajo
0

#21: Åh , hjälp….Skrattande

greensis
0

Skrattande asgarv eller ROTFLMAS (=Rolling On The Floor Laughing My Ass Off)

Fabricati diem, pvnc!

Shawy
0

Man kan ju inte påstå att det är falsk marknadsföring i alla fall Skrattande

miagumman
0

Skrattande #21 Miagummans humor!! HAHA!! Skrattande

maxiq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är väl att ta i? Man ska väl kunna andas…?

Babz
0

#21 - den var bra! Skrattande

Tyskt ordspråk

clajo
0

#27: Det gäller att inte hosta…Fundersam

Tilda-T
0

#29 eller röra sig överhuvudtaget!!Hemlis

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!