Det finns hopp...
Kommer just från min månatliga B12-spruta på VC.
Berättade om min kostomläggning och vi kollade hur mycket jag gått ned de senaste 7 veckorna. 7,2 kg. Kändes bra.
Men det bästa var nog att bägge sköterskorna var väldigt intresserade av kosten och frågade en himla massa. De tyckte att det var dags att tänka om vad det gällde fettet. Den ena drog upp Annika Dahlqvist.
Jag var så glad för att de var engagerade i min kost och nyfikna och ville veta mer. Dessutom kändes det ju jättebra att ha svart på vitt att jag gått ned i vikt. Hoppas att det fortsätter.
Ha en fortsatt bra dag!
Dahlith/

Vad kul att höra!
Så roligt! Grattis till viktnedgången. Och vad härligt att du fick ett sådant bemötande!
Va skönt att inte bli ifrågasatt och bra att det sprider sig.
Grattis! Måste varit skönt att få lite medhåll.

Upplyftande läsning
Roligt att höra!
Själv passade jag på att göra reklam för LCHF när jag var hos tandhygenisten idag. 

Och jag pratade alldeles nyss med en doktor om att ändra receptet på Q10 (jag får det utskrivet mot min ME) så att det är löst i olivolja istället för sesamolja, eftersom det är lite mycket omega 6 i sesamoljan (frågade om detta i en tråd för en tid sedan).
Nämnde samtidigt lite vagt att jag lagt om kosten och dragit ner på kolhydraterna, och att jag börjat läsa vad Annika Dahlqvist skriver. "Jaså läser du Annika Dahlqvist, det var mycket klokt av dig det" svarade han!
Nu är han inte direkt den mest konservative av läkare, men det är ändå kul att hon är så känd och uppskattad även här och där i professionen!

Jag blir så varm i hela kroppen och glad när jag ser att det är många som får samma fina respons.
Kunde vi bara påverka SLV också så kanske våra barn skulle få en chans att komma ifrån lightprodukter och sockerbomber.

Jag var hos doktorn för två veckor sedan. Snattrig som jag är nämnde jag att jag gått ned mycket, och ungefär vad jag åt. Hade förstås väldigt fina värden, kunnat bli blodgivare osv. Nämnde Annika som referens
Doktorn sa ungefär: Vad kul att se levande exempel på att det fungerar.
Fabricati diem, pvnc!
Det finns många levande exempel numer…. härligt!
Numer pensionär i Nynäshamn