plus minus noll
Är nu inne på min femte vecka med lchf kosten och jag har inte minskat varken på våg eller med måttband, doc har jag inte ökat heller.. gick från viktkoll, varit mycket fettskrämd, till den här kosten m fett och lite kolhydrater. Är det ett bra tecken att jag inte har gått upp eller nåt? vet att det skrivs en del om det här m det är lite svårt att hålla motiveringen uppe ibland
Jag har samma problem ibland, dock gick jag ner 4 kg de första två veckorna, men har sedan stått still. Har nu ätit LCHF i 2 månader. För att hålla motivationen uppe läser jag "alla" böcker jag kan komma åt, t ex Annika Dahlqvist, Lars-Erik Litsfeldt, Skaldeman, har inhandlat en var av dessa härliga människors böcker och lånat en del på biblioteket. Dessutom försöker jag ha tålamod. Jag tror på denna kost och för eller senare tror jag viktnedgången kommer. Kanske måste man titta över sitt intag av mat, lite för mycket kolhydrater?? Testa att minska på ost, grädde eller liknande. Man får testa sig fram.
Lycka till med att hålla motivationen igång.

Det kan ta ett tag innan kroppen "vågar" börja göra sig av med lagrat fett. Hur fort det går varierar och kan bero på hur man äter och hur mycket men vill bli av med, det kan oxå bero på om man är man eller kvinna och hur länge man varit överviktig.
Experimentera med kolhydratnivåer, vilka mejeriprodukter som funkar osv.
Lycka till!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Jag förstår precis vad du menar.
Har ätit LCHF kost nu i drygt 8 veckor, märker inget jag heller. Inte någonstans.
Däremot KÄNNER jag mig annorlunda. Magen är inte längre min ovän. Och jag sover bättre. Är inte heller ständigt sugen.
Hoppas du märkt av någon positiv förändring på din kropp, även om det inte har med kilo eller cm att göra. Vi får helt enkelt hålla ut, och vänta på att kroppen ska ge med sig och fatta att det finns gott om fett för den framöver. Så den slappnar av och släpper ifrån sig det den inte behöver.

Om du har jo-jo-bantat de senaste åren så kan det nog ta mer än 5 veckor innan kroppen vågar släppa på sina sparade resurser.
hur känner du dig annars då? Jag har inte gått ner nå nämnvärt mycket, varken på måttbandet eller på vågen.. Men jag känner mig betydligt piggare i hjärnan. Vilket är till stor hjälp på skolan.
#3 Å va skönt att det finns fler än jag
jag känner oxå att kroppen är annorlunda, magen lugn o skön, sover bättre som du, någor jag inte gjort på många år! Ja det var ju de där tålamodet då

Här kan du läsa en bra artikel om några orsaker till varför man har svårt att gå ner i vikt! Snabb viktminskning är ingen självklarhet för alla, det tar tid att låta kroppen fatta vad som pågår och att dessutom finjustera kosten för att se vad som passar en själv - som individ!
Lycka till!