Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel-matfett
Läst 11553 ggr
akleyan
5

Vilken kokosolja är bäst att köpa?

Tänkte köpa en kokosolja, men vet inte riktigt vilken sort och vart jag ska vända mig.

Har ni några tips?

Wildrat
0

Kokosolja och kokosfett är samma sak. Det finns billig på vanliga affären i silverpaket, den är utan smak. Den duger om man inte är petig eller har dålig ekonomi. Sen finns det dyr på hälsokostaffären och på nätet (bara att googla). Den är ekologisk och finns i två varianter. Dyr utam smak och lukt och jättedyr som smakar och luktar kokos. Bara att välja.

Mervi
0

Jag har köpt på www.crearome.se.

Sök på kokos så hittar du oljorna.

akleyan
0

Tackar. Hade tänkt ha den i kaffet så det bästa är om den inte smakar kokos!

PerH
0

Köp en burk för njutning tex Cocosa Extra Virgin  smakar bra, men kostar en del, runt 170kr i hälsokosten.Steker endast i smör, har för mig att det stänker mer med kokosfett i pannan.Kanske lite mer miljövänligt med smör, långa transporter med kokos.

Wildrat
0

Du kan ju börja med att köpa silverpaketet för att testa. Det kostar ca 15kr för 500g, ganska bra prova-på-pris…

Halvdansken
0

Vad med kokosmjölk? Men det är kanske inte fett? Bara sött?

Har inte sett kokosolja i Danmark.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Wildrat
0

Kokosmjölk och kokosgrädde är helt ok. Massor med fett och inte så himla mycket kolhydrater (läs på burken/paketet).

Du får väl beställa kokosfett från nätet istället. Finns en massa ställen, bara att söka…

Medlem
0

Var kan man köpa silverpaketet?

Blenda01
0

I vilken matvaruaffär som helst. Brukar stå i närheten av smöret.

Zima
0

Det här med kokosfett i silverpaket och de från hälsokosten - är den enda skillnaden att de från hälsokosten/nätet är ekologiska? Har läst att silverpaketen ska vara näst intill "skadliga". Fast det vore ju bra om man kunde börja med dom iaf, student som jag är.

Blenda01
0

Jag har börjat med det paketet. Det är väl lite så med allt här på KiF; man får prova sig fram. Vissa saker kanske inte stämmer alls med ens egen verklighet.

Mervi
0

Det har skrivits mycket om silverpaketen. Om du söker med kokosfett eller kokosolja så får du fram en hel del.

Om jag förstått det rätt så är det OK med silverpaketet.

Mammeli
0

Det där "skadliga" med silverpaketen kommer nog av man trott att mättat fett är SUPERSKADLIGT! Men nu vet vi ju bättre!

Jag kör med silverpaket, tar lite i the eller kaffe när jag känner mig lite trög i magen eller märker att jag får för lite fett i maten.

Wildrat
1

Största skillnaden är att det ena är ekologiskt och det andra inte. Fettet i silverpaketet kan vara framtaget mha lösningsmedel men enligt Unilever ska det inte vara det. Fettet i silverpaketet är dock mer processat än det dyra, det är blekare och smetigare på nåt vis. Det ekologiska är helt klart trevligare att se på men de funkar likadant.

Zima
0

Tack så mycket för era svar på mina undringar om silverpkt vs eko!

andreas0
0

Vi har inget konkret som skulle vara dåligt med silverpaktet, det är väl mest att vi inte litar på tillverkaren, som gör en del andra dåliga produkter. Hur klarar dom av att göra kokosfett som är flera gånger billigare än alla andra? Personer som inte är så misstänksamma av sig kan nog ta det utan problem. Räcka ut tungan