Hälsa...
Heter den här avdelningen…så min fråga är :vad betyder det för dig??
För mig så är det många saker som ingår där och bland annat träning/motion. Jag styrketränar två gånger i veckan och har ingen bil så det är till att cykla överallt…till och från jobbet året runt…en mil t/r.
Sen är det mycket psykiskt välmående också-många av oss mår ju inte alltid så bra i själen av vår vikt. Avkoppling i naturen,med en bok,med TV och bara få vara är nyttigt för mig.
Blir jag för stressad faller min matpyramid som ett korthus
sen försöker jag dessutom strunta i vad folk tycker!

Hälsa för mig är att fysiskt och psykiskt orka med mitt liv 
Tränar gör jag inte alls just nu, skyller lite på barnen som är små och tar mycket tid och kraft 
Har dock tillgång till SATS gratis och kommer att börja träna till hösten efter semestern är det planerat.
Hälsa kan definieras utifrån fyra hörnpelare:
- Bra matvanor
- Fysiska aktivitet
- Social gemenskap
- Meningsfull sysselsättning
För att uppnå en god hälsa behöver vi ha med alla delarna i vårt liv - och helst lite av dem varje dag.
Mvh Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hälsa för mig är att jag kan vakna på morgonen utvilad och pigg. Att orka med jobb och fritid.
Jag tränar inte på gym, har gjort det men ryggen har satt stopp för det just nu, men jag promenerar mycket =dagligen. Helgerna brukar jag och min man vandra i skogen.
Idag har vi varit på Vedema utanför Hässleholm och gått. Där var det upp och ner så man fick verkligen jobba.
Jag kommer att ta upp styrketräningen så fort jag får klartecken från min kiropraktor.

Hälsa enligt Aaron Antonovski: Livet ska vara Meningsfullt, Begripligt och Hanterbart.