Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4028 ggr
rufsan
0

gott till fläskkotlett

Är det någon som har något gott tips att göra till fläskkotletter. Sås eller någon röra av något slag till. Försökta hitta något här men jag fastnar bara på vissa sidor  ;)

Mona-Stina
0

Vi åt fläskkotletter i går och till den en champinjonsås gjord på färsk svamp, buljong, grädde, creme fraiche och philadelphiaost.

Mycket gott!

sarag
0

Mosat ägg, ihoprört med majonäs. Vill man ha lite syra i det kan man mosa ner innandömmet av en tomat, dvs inte skalet.

Kryddsmör, vitlök, persilje mm

Babz
0

Senast vi åt fläskkotletter gjorde vi en sås på grädde och ädelost (och lite finhackad lök) - det blev mycket gott!

En annan variant vi gjort är att steka kotletterna nästan färdiga, lägga dem på ett ugnsfast fat, skiva tomat och lägga på och sen på med ost (ädelost eller vanlig, lagrad hårdost, typ Västerbotten) och sen in i ugnen tills osten får lite lagom färg (ca 10 minuter i ca 225 grader)

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

MaMaMade
0

Min favvo genom åren: creme fraiche, finhackad torkad tomat + gul lök, lite salt o några drag m pepparkvarnen. Enkelt men ack så gott!

parsley
0

Smör som får smälta ner i kotletten när den ligger på tallriken + gärna lite vitlök. Smältande grönmögelost eller grönmögelost+cremefraiche. Samt en god grönsallad förstärkt med feta eller grönmögelost, brukar byta ut tomaten mot paprika.

Besika
0

lägg dem i en form, blanda 3 dl gräde, 0,5 dl soya och 1 tsk sambal oelek och häll över. 175° 1,5 timme. Gjorde detta i fredags, det var fruktansvärt gott!!

DrAnna
0

Brukar göra en röra som passar till det mesta (enligt familjen)

1 del majonnäs, 2 delar crème fraiche och 1 del mosad fetaost. Nymalen peppar,(salt behövs inte) Kan smaksättas med hackade soltorkade tomater eller hackade oliver.

Airam1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grönpepparkotlett kanske. Som här.

rufsan
0

Oj vilka goda tips, men soya kanske inte är så bra, det innehåller väl socker???? Men om man inte tar så mycket så kanske man kan ta det ……

Amiechan
0

#9: Soja innehåller inte socker - jag tror du tänker på sojakulör som bara består av socker ;)

nobban7
0

Dela kotletterna i bitar, bryn i smör. Krydda med salt och peppar. Tillsätt champinjoner, grädde, ädelost och lite tomatpuré och låt puttra ihop.

Wildrat
0

Eller bara helt enkelt krydda med salt och peppar, stek i smör. Ta upp kotletterna när de är klara och häll i grädde i stekpannan (ev lite vatten också). Låt koka en stund och smaka av. Om kotletterna vätskat sig kan det hällas i såsen innan avsmakningen, mycket kryddning följer med spadet. Jätteenkelt och jättegott.

Bjorne
0

Ayoli är gott till nästan allt och även "stand alone"
Ta ej rejäl dos majonäs och kläm i så mycket vitlök ni vågar och rör om, färdigt.