Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1678 ggr
Marylojs
0

Frukost?

Hej allihopa! Jag är ny här på sajten men har försökt att äta low-carb på egen hand ett tag nu. Superlyckligt att jag hittat hit, för nu börjar inspiratinen och fantasin dala :-)

Vad äter ni till frukost? Jag äter ägg, ägg, ägg i alla former och ibland lite naturell yoghurt. Ägg börjar jag tröttna på, vad kan man göra för att variera sig?

Tacksam för ALLA tips!

Stumpan
0

Hej Marylojs!

Välkommen hit till denna förträffliga blogg.. här finns enormt mycket "matnyttigt" att läsa!

Gå in och titta på "frukosttips"  här till vänster.. där finns en hel del..

Det där med frukost är ju lätt att det blir lite "samma" varje dag.. själv är jag för lat (?) för att hoppa upp ur sängen och komponera frukost.. jag kör gärna med samma för enkelhetens skull..

Jag tycker att det är bra med omelett med grädde och olika "pålägg". Det blir jag mätt på och behöver inte äta på minst 6 timmar..

Hoppas att du hittar något som passar dig!Skrattande

Mervi
0

SSS (Sten Sture Skaldeman) skriver i sin bok att man kan äta matrester från middagen även till frukost.

Jag äter ägg + bacon men man kan äta kokta ägg + rökt makrill tex. Precis som man vill.

Turkisk eller grekisk yoghurt som är lite fetare kan man ju också äta. Det beror vilken nivå man lägger sig i, alltså hur mycket kolhydrater man vill äta eller kan äta. Jag behöver inte gå ner i vikt så jag behöver inte vara så jättestrik.