Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1243 ggr
sarahn
0

OT jobb..

Hej!

Detta kanske är en lite knäpp fråga,Generad men jag är så desperat just nu.

Jag är nämligen arbetssökande  och söker först och främst  jobb i uppsala och sthlms län. Ser mig omkring efter receptionist/kundtjänst liknande jobb.

Så jag tänkte höra mig för här om någon utav er kanske vet om det finns någon ledig plats där ni arbetar tex som jag kan skicka in en ansökan till.

Mvh

Sarah

Aniara4
0

Tja, det brukar ju jämt tjatas om att man ska använda alla sina sociala kontakter och nätverk när man söker jobb, så varför inte? Jag antar att du redan har tänkt på uthyrningsföretag, som Kontorsfixarna och allt vad de heter?

Royalwithcheese
0

Du kan ju skicka en ansøkan till ett føretag æven fast de inte annonserat ut en tjænst. Inte ens hælften av alla tillgængliga tjænster annonseras ut. Skriv ett smashing CV och gå runt eller ring till føretag.. man får vara lite pain in the ass før att få sig ett jobb!

Sitter sjælv och skriver CV nu, vet inte vad jag ska gøra nær jag kommit hem från Norge dær jag jobbar nu. Och jag kan hålla med dig om att det inte ær lætt att hitta jobb!

Ett tips førresten kika in på CV-guiden massa tips om du vill skriva CV..

sarahn
0

jag vet inte hur många ansökningar jag har skickat, både spontanansökningar och till utannonserade jobb. börjar tro att det är pga av mitt utlänska efternamn som jag inte får komma på intervju.Fundersam

tack för tipset föresten! jätte bra sida

Aniara4
0

Det där med utländskt namn är nog trist men sant i många fall tyvärr. Känner flera som seriöst övervägt att byta namn - en av dem flyttade sen till London istället och hade plötsligt inga som helst problem att få jobb på sina meriter.

Just uthyrningsföretag kan vara en lösning, eftersom de anställande företagen inte tar lika stor risk. Uthyrningsföretaget garanterar att den de skickar är bra, och skulle det inte funka kan de be att få byta. Jag vet en genomsvensk person som råkar ha ett utländskt namn efter den ena föräldern, som fått jobb på det viset och var placerad på samma företag och samma position i flera år.

Men det är klart att det finns nackdelar med att jobba på det viset också, man kan ju hamna i en lång räcka sjukdomsvikariat och aldrig veta när man vaknar på morgonen om man ska gå till jobbet eller inte. Men det kanske kan vara något medan du letar efter ett fast jobb? Det ser ju också bättre ut på CV.t om man har jobbat lite grann än om man bara varit arbetslös länge, och så kanske man kan få bra referenser.

anki1
0

Jag har jobbat inom ett bemanningsföretag, ochjag känner igen det där om att inte veta om man ska jobba eller inte. Det kändes så osäkert. särskilt so det här inte hade sk garantilön. Jag har lagt CVguiden till mina favoriter och skall läsa den ordentligt senare. jag har nyligen skrivit ner min Cv och ett brev, på arbetsträningen som jag går på. Men om den här är bättre så kanske jag använder den. Man kan ju ha flera olika. Jag har varit utan fast arbete sedan 94.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Royalwithcheese
0

Jag har också utlændskt efternamn, men faktiskt aldrig upplevt det som ett problem, sedan vet jag ju visserligen inte om jag inte fått något jobb pga det. Men jættetrist om det ær så.

Jag kan inte sæga så mycket mer æn att du bara får søka på och hoppas, rætt vad det ær dyker det upp något!

Annars kan man få sig ett jobb på en vecka om man søker i Norge, hær skriker de efter arbetskraft! Men jag førstår såklart att du kanske inte har møjlighet till det ;)

Lycka till iaf, jag hoppas verkligen du hittar något!

sarahn
0

Tack alla som svaratGlad