Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1692 ggr
Marylojs
0

Är jag "botad"?

Ni har kanske läst min artikel om min viktresa. Idag vägde jag mig för första gången sedan jag skrev den, och enligt vågen har jag gått ner ytterligare ett halvt kilo. Detta trots att jag nu äter mycket mer liberalt, jag tillåter mig utekvällar med både vin, öl och drinkar och har under denna tid t o m ätit en pizza en gång + vitt ris till mat vid några tillfällen när det är lättare än att krångla. Detta triggar inte igång något sug eller fysiska reaktioner. Naturligtvis är detta inget jag gör varje dag, men ändå. Jag var tidigare fruktansvärt sockerberoende, men insåg på morgonen idag att jag haft ett fat med chocolate chip cookies stående på vardagsrumsbordet sedan i söndags utan att ens reflektera över att de fanns där. Kan det vara så att denna period med strikt LCHF "botat" mig och hjälpt min kropp att lära sig hantera vissa små avsteg?

susanne.s
0

Hej!

Hoppas att du botad. Jag önskar att det funkar så. Vem vet.Hittills har jag hört att om man "fuskar" så fördröjer man allt jätte länge. Lycka till!

Marylojs
0

Saken är ju den att jag är ju klar med min viktresa, och äter numer LCHF enbart för välmåendets skull. Saker som tidigare skulle triggat sug efter mer och mer gör inte det längre.

Margareta
0

Det ger gott hopp för oss andra marylojs… vi som har viktresan kvar alltså…

Numer pensionär i Nynäshamn

Marylojs
0

Margareta: Tror du att det kan vara så att min kropp "reparerat" sig själv eller väntar mig ett gruvligt bakslag tro? :-)

Mervi
0

Jag önskar också att det var så att man blir botad. Har själv märkt att jag klarar avstegen utan att jag ramlar dit och fortsätter att äta fel. Jag hoppas att detta är en bestående effekt av LC-kosten. Jag har inte heller någon önskan att äta kolhydrater utan gör det när det inte finns någon annan utväg.

navarro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inte lust att gora nagra avsteg langre. Efter en manad med hjalp av all jag hittar att lasa och forstå lite mer undan for undan. tycker jag att allt som ar tillatet ar gott och jag langtar inte efter nagot speciellt. Idag har jag gjort kycklinglevermousse och det blev jattegott, Det ar sant att folk tittar extra i affaren, nar man laddar upp med flera Brieostar, smor, gradde och allt annat gott, men jag tittar tillbaka pa deras chips, lastkedrycker, godis och allt annat, som jag som tur ar inte alls dras till.

Ar det nagon som vet vad detta ar for blomma? Den har sått sig sjalv i varas och har blommat anda sen dess. Kortet tog jag idag, mellan regnandet. Har fragat pa tradgardssaiten, dar tror man det ar "blomman for dagen", men eftersom blommorna star sig i veckor, kan det inte vara det.

Margareta
0

Oj vilken fin blomma… lyckliga du, här väntar vi på snön… vet inte men den är lik blomman för dagen… den kanske blommar längre på er breddgrad…

Numer pensionär i Nynäshamn

Marylojs
0

Jag har roat mig med att läsa i mina gamla inlägg. Puttar upp den här för inspiration… Jag är ett levande bevis på att det här funkar, håller fortfarande vikten och mår bra.

Gronstedt
0

För mig är det så att jag kan hantera ett eller annat litet avsteg - men när jag börjar tro att jag är "botad" trillar jag dit igen efter ett litet tag.

ullna
0

Navarro, Blomman är en Vinda. I Sverige växer ett par vindor bl a Åkervind vilt. Odlade sorter är Petunior som du ser den liknar väldigt. Ipomea (Blomman för dagen) är en annan slingerväxt som jag tror är besläktad.

Gronstedt
0

Jo, blomman för dagen är en vinda (snårvinda gemenligen kallad av dem som har den på fel ställe).

DrAnna
0

Så himla kul att läsa den här tråden!

MaMaMade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul att höra marylojs! Hoppas att det är så!

#6 Här en thailändsk variant

ullna
0

WOWWW! Hur får man tag i den? ÅÅÅÅh så söt!!!

Eller är fotot taget i Thailand